همراهی مجریان رسانه ملی با پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» / ضرورت حضور آحاد مردم
کد خبر: 3893498
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

همراهی مجریان رسانه ملی با پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» / ضرورت حضور آحاد مردم

جمعی از مجریان برنامه‌های معارفی رسانه ملی با حضور در یکی از پایگاه‌های انتقال خون تهران، در پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» شرکت کرده و از آحاد مردم برای حضور در این کار خیر دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آستانه ماه مبارک رمضان، جمعی از مجریان برنامه‌های معارفی سازمان صدا و سیما عصر امروز، سوم اردیبهشت‌ماه در اقدامی خودجوش و نمادین جهت اهدای خون به بیماران کرونایی، در یکی از پایگاه‌های انتقال خون شهر تهران (تقاطع خیابان وصال و طالقانی) حضور یافته و در پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» شرکت کردند.

گزارش تصویری پویش «اهدای خون به عشق یک شهید»

در حاشیه برگزاری این برنامه به گفت‌و‌گو با تنی چند از مجریان معارفی رسانه ملی پرداختیم که در ذیل مشاهده می‌کنید.

مهدی صفری، مجری شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: عمده مطلب این است که ما به عنوان کسانی که در مقابل دوربین و پشت میکروفون هستیم و مردم نیز ما را می‌بینند و صدای ما را می‌شنوند، باید در این مسیر حرکت کنیم و خود عامل باشیم.

همراهی مجریان رسانه ملی با پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» / ضرورت حضور آحاد مردم

وی افزود: با توجه به اینکه همه ما در صدا و سیما بارها و بارها به دوستان و همکاران توصیه کرده‌ایم که با مردم همراهی و همدلی داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز همواره به خدمت مؤمنانه به مردم تأکید دارند، تاکنون تنها به مردم توصیه کرده‌ایم که در این کار خیر شرکت کنند و امروز خود وظیفه داریم تا حضور داشته باشیم.

مجری شبکه قرآن و معارف سیما گفت: خیلی از ما شاید چنین عملی را به صورت شخصی انجام داده باشیم، اما اینکه به صورت جمعی انجام شود و مردم نیز آن را مشاهده کنند و متوجه باشند که کسانی که ایشان را به این عمل نیک توصیه می‌کنند، خود نیز وارد گود شده و بدان عمل کرده‌اند و فقط حرف آن را نزده‌اند، کاملا موضوعیت دارد.

صفری با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می‌فرماید «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ؛ آيا مردم را به نيكى فرمان مى‌‌دهيد و خود را فراموش مى‌‏كنيد»، اظهار کرد: به خاطر اینکه مشمول این آیه نشویم، باید خود در این امر خیر شرکت کنیم.

همراهی مجریان رسانه ملی با پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» / ضرورت حضور آحاد مردم

مهدی حاجی، از دیگر مجریان معارفی رسانه ملی نیز در سخنانی اظهار کرد: چندی است که پویشی با عنوان «اهدای خون به عشق یک شهید» به همت حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که بنده به شخصه نیت کردم که در آن شرکت کنم، ولی پس از آن به این نتیجه رسیدم که اگر این کار به صورت گروهی و جمعی انجام شود، تأثیر بسیار بیشتر و بهتری در جامعه خواهد داشت.

حاجی ادامه داد: بنا بر همین اندیشه بود که تصمیم گرفتم تا این موضوع را با همکاران و دوستان خود در رسانه ملی در میان گذارم که مجموعه‌ای از مدیران معارفی سازمان صدا و سیما در جریان قرار گرفتند و استقبال بسیار خوبی نیز از این ایده داشتند.

وی گفت: مجریانی از شبکه‌های مختلفی که در حوزه معارفی کار می‌کنند، در این پویش حضور پیدا کرده‌اند و با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، عمده دوستانی که برای اهدای خون حضور دارند، مجریانی هستند که در ماه مبارک رمضان آنتن دارند و برنامه‌های معارفی را اجرا خواهند کرد.

حاجی تصریح کرد: بنابر این همکاران عزیز بنده در صحبت‌های خود در رسانه ملی حتماً راجع به این موضوع نیز صحبت خواهند کرد و مردم را تشویق می‌کنند تا در این عمل خیر حضور داشته باشند. ایشان در ابتدا خود پیش‌قدم شدند تا مردم عزیز ما نیز دعوت ایشان را به خوبی اجابت کنند.

محسن سلیمانی‌زاد، مجری برنامه تلاوت های درخواستی نیز در رابطه با این برنامه بیان کرد: این حرکت خودجوش از سمت مجریان معارفی سیما به ویژه شبکه قرآن و معارف انجام می‌شود که به توفیق الهی حرکتی بسیار مؤثر و مفیدی خواهد بود.

سلیمانی‌‌زاده تصریح کرد: اجرای این برنامه در آستانه ماه مبارک رمضان توفیق بسیار خوبی بود که مجریان معارفی رسانه ملی بتوانند به سهم خود ادای دینی به بیماران کرونایی داشته و با ایشان که به ویژه نیاز فراوانی به فراورده‌های خونی دارند، ابراز همدردی کنند.

همراهی مجریان رسانه ملی با پویش «اهدای خون به عشق یک شهید» / ضرورت حضور آحاد مردم

این برنامه نمادین با حضور مهدی صفری، مجری برنامه مصباح شبکه قرآن، احمد شفازاده، مجری کارشناس شبکه پنج و شبکه قرآن، مهدی حاجی، مجری برنامه پیاده آمده‌ایم شبکه یک، محمد قاسمی، مجری رسانه ملی، حمید مجیدی‌مهر، مجری تلاوت‌های درخواستی، محسن سلیمانی، مجری برنامه تلاوت‌های درخواستی، ارسیا صنعتی، محسن قره‌شیخلو، مجری برنامه ستاره‌های شبکه قرآن و امید، محمدحسین سپهری، حجت‌الاسلام برمایی، مجری افطاری شبکه یک، محمدمهدی آوینی، مجری شبکه پنج و قرآن و حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی،‌ کارشناس مذهبی رسانه ملی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha