آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران / فعالیت 22 مدرسه در یزد
کد خبر: 3893602
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران / فعالیت 22 مدرسه در یزد

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان در تمامی مقاطع برای سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ خبر داد.

آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران یزدفاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد، از آغاز پذیرش مدارس علمیه خواهران استان در تمامی مقاطع سطح دو، سه و چهار در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ خبر داد.

وی با اشاره به پذیرش در مقطع سطح دو (کارشناسی) گفت: مقطع عمومی به نخستین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود و به فارغ التحصیلان آن، دانشنامه سطح 2 اعطاء می‌شود.

نظیر ادامه داد: پذیرش در این مقطع به شیوه حضوری تمام وقت از میان دارندگان مدرک دیپلم یا بالاتر و دارندگان مدرک سیکل یا اتمام پایه هشتم دوره اول متوسطه انجام می‌شود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح فاصله گذاری اجتماعی، امسال آزمون ورودی این مقطع برگزار نخواهد شد و سوابق تحصیلی داوطلب شامل معدل کل به عنوان معیار سنجش سطح علمی بوده و داوطلبان از بالاترین امتیاز به میزان سه برابر ظرفیت مدرسه علمیه، برای مصاحبه معرفی می‌شوند.

نظیر، از فعالیت 17 مدرسه علمیه مقطع سطح دو در سطح استان خبر داد و بیان کرد: تمام شهرستان‌های استان یزد دارای مدارس علمیه سطح دو (کارشناسی) هستند و بیشترین تعداد در شهر یزد و در هر یک از مناطق مختلف برای سهولت رفت و آمد و تحصیل طلاب تأسیس شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تحصیل در مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) گفت: این مقطع به دومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویكرد پایه تخصصی، طراحی ارائه خواهد شد و به فارغ التحصیلان این مقطع، دانشنامه تحصیلی سطح 3 اعطاء می‌شود.

نظیر با اشاره به شيوه تحصيل در این مقطع افزود: به نحوه گذراندن دروس، براساس شرایط پذیرش و میزان حضور طلبه در برنامه‌های مدرسه علمیه اطلاق شده و شامل حضوری، نیمه حضوری وغیرحضوری است.

وی ادامه داد: طلاب در این مقطع و از طریق آزمون ورودی و مصاحبه در رشته‌های مختلف اعم از فقه و اصول، اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب و ... در مدارس شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان به تحصیل مشغول می‌شوند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: برای سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء (س) اردکان در رشته‌های «تفسير و علوم قرآنی» و «اخلاق و تربيت اسلامی»، موسسه آموزش عالی حضرت زهرا (س) شهرستان میبد در رشته «مشاوره خانواده با رويكرد اسلامی» و موسسه آموزش عالی امام حسین شهرستان یزد دررشته‌های «فقه و اصول»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «تفسیر و علوم قرآنی»، «مدرسی ادبیات عرب» و «کلام با گرایش امامت» پذیرش دارند.

وی بیان کرد: مقطع عالی سطح چهار (دکترا)  به سومین مقطع از نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران اطلاق می‌شود که در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف با رویکرد پایه تخصصی طراحی و ارائه می‌شود و به فارغ التحصیلان این مقطع دانشنامه تحصیلی سطح 4 اعطاء خواهد شد.

نظیر افزود: در این مقطع و برای سال تحصیلی جدید مدرسه حضرت زهرا (س) شهرستان میبد در رشته «علوم و معارف قرآن» و مدرسه امام حسین یزد در رشته‌های «تفسير تطبيقی» و «فقه خانواده» پذیرش دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: علاقه مندان می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز به نشانی www.whc.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام
captcha