آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در یزد / توزیع ۱۰ هزار بسته بین نیازمندان
کد خبر: 3893731
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» در یزد / توزیع ۱۰ هزار بسته بین نیازمندان

فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به آغاز رزمایش «کمک مؤمنانه» ذیل قرارگاه رزمایش مواسات از تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان خبر داد.

آغاز رزمایش «کمک مومنانه» در یزد / توزیع 10 هزار بسته بین نیازمندانبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر 4 اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح رزمایش کمک مومنانه که ذیل قرارگاه رزمایش مواسات استان و در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در استان یزد، بسیجیان، خیران، اصناف، بازاریان، کسبه، نهادها و سازمان‌های مربوطه و تمام دلسوختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کردند و راه کمک به مردم آسیب‌دیده را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برگزاری رزمایش مواسات و کمک به نیازمندان، ادامه داد: در استان یزد با درایت، ذکاوت و پیگیری بسیار خوب نماینده ولی‌فقیه در استان و همت همه دستگاه‌ها، نیروها، خیران و کسانی که در حوزه تمدن اسلامی دلسوز بودند، قرارگاه مرکزی مواسات شکل گرفت.

پورشمسی ادامه داد: امروز به فضل الهی و کمک‌های صورت گرفته، نخستین مرحله رزمایش قرارگاه مواسات با تهیه 9980 بسته معیشتی شکل گرفت و امروز از این مکان عملیات توزیع آغاز می‌شود و امشب و فردا هم تمام بسته‌ها در نقاط مختلف استان توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای اجرای این طرح ابتدا بانک اطلاعاتی نیازمندان تکمیل شد، گفت: مرحله دوم این رزمایش در نیمه ماه مبارک رمضان و سومین مرحله آن هم در آستانه عید سعید فطر انجام می‌شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه 177 سوره بقره به 15 ویژگی متقین می‌پردازد، ایمان داشتن به خدا و پیامبر بزرگوار اسلام و قبول سلسله ولایت را یکی از این ویژگی‌ها دانست و گفت: دومین نکته‌ای که در این آیه شریفه به چشم ما آشناست، دل کندن از مال دنیا و کمک به فقرا است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد: سومین برداشتی که از این آیه می‌توان داشت؛ صبر در برابر جنگ، فتنه‌های دشمن و مشکلاتی است که در این مسیر می‌توان به وجود آید.

پورشمسی افزود: توجه به مستمندان و مظلومان جامعه را امروز در جریان کرونا و اتفاقی که در دنیا افتاد به خوبی مشاهده شد و تفاوت‌های جامعه غربی را با تمدن بزرگ اسلامی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه تمدن بزرگ و عظیم اسلامی، تفاوت بزرگی با بنیان‌های انسانی و پوشالی غرب دارد، گفت: اولین موضوع در تمدن‌های اسلامی محور بودن ولایت است ولی در دولت‌های غربی فرد انتخاب شده برای حکومت بر اساس معیارهای عقلی خود عمل می‌کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد دومین تفاوت این دو نوع حکومت را عدالت دانست و تصریح کرد: در تمدن‌های غربی واژه توسعه بیشتر به چشم می‌خورد و همین توسعه هم نیازمند آن است که با عدالت هم‌خوانی نداشته باشد.

پورشمسی سومین ویژگی جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را نوع نگاه او به استضعاف دانست و گفت: ما در جامعه اسلامی مستضعفی را داریم که به دلیل مسائل غیراختیاری با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha