قرآن دل را از سرچشمه علم الهی سیراب می‌کند
کد خبر: 3895155
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

قرآن دل را از سرچشمه علم الهی سیراب می‌کند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه قرآن برای سعادت بشر در زندگی دنیوی و اخروی هزاران توصیه دارد، گفت: قرآن کتاب علم و معرفت است و دل را از سرچشمه علم الهی و بی‌منت‌های خدا سیراب می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در محفل انس با قرآن که با رعایت فاصله اجتماعی و مراعات پروتکل‌های بهداشتی شامگاه گذشته، 9 اردیبهشت‌ ماه برگزار شد، قرآن را کتاب زندگی و سعاتمندی دانست و اظهار کرد: قرآن کریم سراسر حکمت و معرفت بوده و برای سعادت بشری در زندگی دنیوی و اخروی هزاران توصیه دارد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید زمینه رشد و سعادت خود را فراهم کنند، افزود: مسلمانان در کنار کمیت و تلاوت قرآن در این روزهای پر برکت تدبر و تأملی در این کتاب آسمانی داشته باشیم. قرآن کتاب علم و معرفت است و دل را از سرچشمه علم الهی و بی‌منت خداوند متعال سیراب می‌کند.

حجت‌الاسلام منتظری با اعلام اینکه قرآن عهدالله بوده و باید تمام مؤمنان و مسلمانان از این عهد و پیمان الهی بهره کافی و وافی را ببرند، تصریح کرد: مسلمانان با تعهد قلبی در راه کتاب الهی گام بردارند چرا که در عالم برزخ تمام انسان‌های نیازمند قرآن هستیم. هر کسی که از قرآن و آموزه‌های وحیانی آن دوری کند، در خسرانی بزرگ گرفتار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که باعث تکریم قرآن می‌شود، انس با آیات از طریق حفظ است، بیان کرد: پیامبر بزرگوار اسلام در این باره می‌فرماید: «بزرگان امت من حاملان قرآن و نماز شب خوانان می‌باشند».

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادگیری قرآن و و تدبر در آیات قرآن را وظیفه مسلمانان دانست و افزود: انسان سعادتمند کسی است که دنیا را مزرعه‌ای برای ساخت آخرت تبدیل کند. در ماه مبارک رمضان که درهای رحمت الهی باز  است، باید با کارهای خوب و انجام صدقات و اعمال نیک بهترین بهره را برای آخرت ببریم.

حجت‌الاسلام منتظری در پایان به اجرای طرح کمک مؤمنانه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح این امکان را فراهم کرده که گوشه‌ای از مشکلات اقشار نیازمند در این شرایط سخت با کمک متمکنان جامعه رفع شود، این وظیفه تک تک ماست که هرچه در توان داریم در این زمینه به میدان بیاوریم.

انتهای پیام
captcha