کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در لرستان
کد خبر: 3895167
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در لرستان

مدیرکل ارشاد لرستان در دیدار با نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس یازدهم از افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی این اداره‎کل در سال گذشته خبر داد و گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی استان از مهم‌ترین اولویت‎های ما در سال جاری است.

لرستان نیازمند توسعه زیرساخت های فرهنگی، هنری و قرآنیبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سه‎شنبه، نهم اردیبهشت‎ماه، در دیدار با مهرداد ویسکرمی، منتخب مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: بنا بر فرموده حضرت امام(ره) «فرهنگ اساس استقلال یک مملکت است» و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: بنا بر نقشه راه ترسیم شده در سال گذشته، موفق به ارتقای سطح فعالیت‌های اداره‌کل در حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی شدیم که از آن جمله می‎توان به برگزاری جشنواره ملی موشن‌گرافیک آیات و حضور بین کاندیداهای نهایی انتخاب پایتخت کتاب ایران با حضور شهرهای خرم‎آباد و کوهدشت اشاره کرد.

مدیرکل ارشاد لرستان افزود: اجرای جشنواره اقوام در شهرستان‎های مختلف استان و همچنین برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان در آذر‌ماه سال گذشته از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است که ارتقای توان استان در زمینه صنعت چاپ با افتتاح طرح توسعه دو چاپخانه در شهر بروجرد و یک چاپخانه در شهر خرم‎آباد را نیز باید به آن افزود.

فتایی در ادامه با اشاره به تلاش در افزایش اعتبارات عمرانی این اداره‎کل در راستای گسترش فضاهای تخصصی، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش 300 درصدی اعتبارات عمرانی اداره‎کل بودیم، اما نیاز است با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان استان این اعتبارات افزایش یابد؛ چرا که لرستان به شدت نیازمند توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری است.

مدیر‌کل ارشاد لرستان بیان کرد: تالار مرکزی یا هزار نفره در مرکز استان، مهم‎ترین پروژه عمرانی این حوزه است که متأسفانه در طی 10 سال گذشته تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام، نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار است که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند در این راستا نقش بسیار مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: اختصاص اعتبارات لازم به ساخت مجتمع فرهنگی ـ هنری شهرستان چگنی و تکمیل احداث هنرستان هنری خرم‎آباد از دیگر مطالبات مهم ماست که انتظار می‎رود با کمک منتخبان شهرستان‎های خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از آن گام‎های مهمی برداریم.

فتایی گفت: در آخرین نشست برگزار شده با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیشنهاد طرح اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگ از سوی استان لرستان مطرح شد که امیدواریم با موافقت هیئت وزیران مصوب شود که در صورت تحقق می‎تواند گره‌گشای بسیاری از کاستی‎های این حوزه باشد.

انتهای پیام
captcha