کرونا وجدان‌های خوابیده را بیدار کرد
کد خبر: 3895168
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

کرونا وجدان‌های خوابیده را بیدار کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به شرایط امروز جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا، اشاره کرد و گفت: این ویروس بار دیگر قلب‌های زیادی را در جهان به سمت خداوند بازگرداند و وجدان‌های خوابیده را بیدار کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در کلاس اخلاق مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی دیروز، 9 اردیبهشت‌ ماه برگزار شد، اظهار کرد: روزه‌دار بودن توفیقی است که خداوند نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی افزود: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت، مغفرت و زمینه‌ساز تقوای الهی است و باید با تمام توان از ظرفیتی که امسال هم به ما داده شده، استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به شرایط امروز که جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا با ترس جدی و همه‌گیر مواجه است، اشاره کرد و گفت: این ویروس بار دیگر قلب‌های زیادی را در جهان به سمت خداوند بازگرداند و وجدان‌های خوابیده را بیدار کرد.

وی افزود: در این راستا ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای هدایت این وجدان‌های بیدار به سمت قرب الی الله بوده است که کمک‌های مؤمنانه نیز نتیجه همین امر بوده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه انسان اول باید طاهر شود و قلب خود را از همه گرفتاری‌ها و زشتی‌ها پاک کند، بیان کرد: اگر انسان بتواند در این ماه پر ضیافت وارد شود و مهمان سفره خداوند باشد توفیق بزرگی کسب کرده است و باید از خداوند بخواهیم که بتوانیم روزه‌دار واقعی باشیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت بی‌نظیر و فصل بندگی برای تک تک انسان‌هاست، تصریح کرد: ماه رمضان ماهی است که در آن شرایط برای بندگی به طور کامل فراهم بوده و انسان می‌تواند در آن برای کسب تقوا تلاش کند. شیاطین در این ماه با برکت در بند می‌کند و انسان آزادانه می‌تواند به تربیت و تزکیه نفس بپردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت، مغفرت و زمینه‌ساز تقوای الهی است، باید با تمام توان از ظرفیتی که امسال هم به ما داده شده، استفاده کنیم.

وی افزود: لحظه مرگ برای هیچ‌کس مشخص نیست از این رو باید همواره خود را برای مرگ آماده کنیم، زمینه توبه و بازگشت از گناهان در ماه رمضان بیش از هر ماهی برای انسان‌ها فراهم است. انسان هرچه در دنیا انجام می‌دهد از خیر و شر در کارنامه اعمالش ثبت و در دنیای آخرت پاداش و یا عذاب آن را خواه دید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی کار کردن براساس عقل و ظلم نکردن به دیگران را از دستورات دین اسلام دانست و یادآور شد: قضاوت کردن سریع بدون فکر کار درستی نبوده و گاهی موجب نابودی دنیا و آخرت انسان می‌شود.

انتهای پیام
captcha