توسعه همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدرسه مطالعات اسلام و غرب
کد خبر: 3895191
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

توسعه همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدرسه مطالعات اسلام و غرب

دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب، همکاری‌های علمی و پژوهشی خود را در قالب یک تفاهم‌نامه توسعه می‌دهند.

به گزارش ایکنا، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع علی میرزا، مدیر مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب، ضمن اشاره به اهمیت تعامل مجموعه‌های حوزوی و دانشگاهی با فضای بین‌الملل، از آمادگی این مدرسه برای همکاری با دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این زمینه خبر داد.

وی افزود: در تعامل با نیاز‌های بین‌المللی، علاوه بر ظرفیت‌های علمی و آکادمیک، باید ظرفیت‌های فطرت‌های پاک جوانان و علاقه‌مندان به معارف اسلامی را نیز مد نظر قرار داد.

در ادامه این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، از همکاری با مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب استقبال و تأکید کرد: این دانشگاه از هر گونه همکاری در سطوح مختلف حمایت کرده، امیدواریم در عرصه‌های عملی فعالیت‌های جدی به منظور نشر علوم و معارف اسلامی انجام شود.

در ادامه این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب به امضای رؤسای دو مجموعه رسید.

یادآور می‌شود، در این تفاهم نامه، بر همکاری علمی در زمینه‌های گوناگون شامل برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های رسمی و آزاد به صورت مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت استادان دو مجموعه، طراحی و اجرای نشست‌های علمی در سطح بین‌المللی، استفاده از کتابخانه و اشتراکات علمی، نشر محصولات پژوهشی، ترجمه آثار منتخب و حمایت از جذب دانشجو از کشور‌های مختلف تأکید شد.

انتهای پیام
captcha