افتتاح چندین طرح عمرانی در ایلام با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور
کد خبر: 3895245
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
فردا صورت می‌گیرد؛

افتتاح چندین طرح عمرانی در ایلام با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور

استاندار ایلام گفت: طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیران مربوطه در ایلام افتتاح می‌شود.

افتتاح چندین طرح کشاورزی، آب و برق با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار، امروز، دهم اردیبهشت‌ماه در دیدار با اعضای شورای عالی استان، با تأکید بر اینکه نقش شورا در پیشبرد امور شهرها و روستاها و رفع مسائل اجتمائی بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید  بیشتر به آن پرداخته شود، اظهار کرد: شوراها به‌عنوان نمایندگان مردم بر دستگاه‌های مختلف نظارت دارند و دستگاه‌ها نیز باید شوراها را به‌عنوان یک ابزار نظارتی و دستگاه بالادستی از طرف مردم بپذیرند.

وی گفت: شوراها می‌توانند با مشورت‌های خود به نمایندگان استان رسالت خطیر خود در اثرگذاری بر امور را نشان دهند، همه ما موافق افزایش اختیارات شورا هستیم و در این راستا نیازمند اصلاح قانون شوراها هستیم.

استاندار ایلام با طرح این موضوع که کلیددار شهر به جای استاندار باید شورا و شهرداری باشد، تصریح کرد: شوراها می‌توانند نواقص قوانین و دستورالعمل‌های شوراها را احصا و در شورای عالی استان‌ها طرح کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به برخی از آسیب‌های شوراها اشاره کرد و گفت: سازوکار شوراها در مناطق کوچک‌تر دشوارتر و به‌صورت قومیتی است و این موضوع کار را برای انتخاب و فعالیت دهیاران و شهرداران سخت‌تر می‌کند.

نماینده عالی دولت در ایلام به سرمایه‌گذاری ۴۹ هزار میلیارد تومانی ظرف دو سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: اگرچه قرار بود حجم بزرگی از این طرح‌ها با حضور رئیس جمهور افتتاح شود و به بهره‌برداری برسد اما بنا به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد و امروز نیز به خاطر وضعیت کرونا در کشور مجبور هستیم برخی پروژه‌ها را به‌صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح کنیم.

وی در ادامه از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان ایلام به‌صورت ویدئو‌کنفرانسی با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: روز پنجشنبه، طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان درحوزه وزارت جهاد کشاورزی‌ و نیرو با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور وزیران مربوطه در استان افتتاح می‌شود.

وی گفت: یکی از پروژه‌های مهم قابل افتتاح ۶۰ کیلومتر خطوط اصلی انتقال آب به دشت فکه با اعتباری بالغ بر 1200 میلیارد تومان است که قریب ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های استان ایلام را آبیاری می‌کند.

انتهای پیام
captcha