75 فرهنگی یزدی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3895923
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳

75 فرهنگی یزدی تجلیل می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته معلم گفت: در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد، از 75 همکار شاخص فرهنگی استان تجلیل خواهد شد.

75 فرهنگی یزدی تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد ظهر امروز، 13 اردیبهشت ماه در دیدار جمعی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان یزد به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: در استان یزد 15 هزار فرهنگی شاغل در حال ارائه خدمت هستند و به همین تعداد نیز فرهنگی بازنشسته داریم.

وی با اشاره به تحصیل 270 هزار دانش‌آموز در استان گفت: از اسفندماه تاکنون که مدارس تعطیل شده و این بزرگترین وقفه آموزشی در طول دوران آموزش‌های نوین در کشور رقم خورد، بلافاصله اقدامات لازم انجام شد و معلمان در استان نگذاشتند دانش آموزان از فضای آموزشی دور بمانند چرا که آموزش تعطیل نیست.

ایجاد پویش «هر خانه یک مدرسه»

دانافر ادامه داد: تا اوایل اسفندماه 25 تا 30 درصد کتاب‌ها باقی مانده بود که با ایجاد پویش‌های مختلف از جمله «هر خانه یک مدرسه» و «آموزش تعطیل نیست» اقداماتی انجام و بسیاری از معلمان از وسایل شخصی خود استفاده کرده و تقریبا شبانه روز وقت گذاشتند به نحوی که ارتباط تنگاتنگی بین معلم و خانواده‌ها برقرار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به راه‌اندازی برنامه شاد اظهار کرد: شبکه آموزش دانش آموزی «شاد» تحت مالکیت و نظارت آموزش و پرورش است و با ایجاد این شبکه، آموزش به سمت فضای مجازی سوق داده شد.

عضویت 60 درصدی دانش‌آموزان یزدی در شاد

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 99 درصد مدیران مدارس استان، 80 درصد معلمان و 60 درصد دانش آموزان به شبکه شاد پیوسته اند.

دانافر افزود: تعدادی از دانش‌آموزان مناطق دور دست استان از جمله مناطق عشایری و روستاها که دسترسی به اینترنت و حتی نتوانستند از آموزش های شبکه آموزش استفاده کنند، اقدامات لازم انجام شد.

وی ادامه داد: در این زمینه تعدادی از همکاران ما با تهیه درسنامه کاغذی و توزیع آن به درب منازل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به آموزش این تعداد دانش آموز اقدام کردند.

وضعیت امتحانات دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به وضعیت امتحانات دانش آموزان در سال تحصیلی جاری بیان کرد: امتحانات تا پایه پنجم طبق روال گذشته به صورت توصیفی خواهد بود و امتحانات پایه ششم نیز با توجه به اینکه در سال‌های گذشته به صورت نهایی برگزار می‌شد، امسال با توجه به شیوع کرونا به صورت توصیفی خواهد بود.

وی ادامه داد: ملاک و معیار ارزشیابی هم تکالیفی است که معلمان از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه داده و دانش آموزان نسبت به آن اقدام کرده اند.

دانافر با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم 17 خردادماه آغاز می‌شود یادآور شد: کنکور نیز یک ماه بعد از آخرین امتحان پایه دوازدهم برگزار می‌شود و در زمینه سایر پایه‌ها نیز توسط ستاد ملی در چند روز آینده تصمیم گیری خواهد شد.

برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم

مدیرکل آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در سال 99 و در استان یزد گفت: پنجشنبه 18 اردیبهشت و همزمان با سراسر استان شورای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار می‌شود و در این نشست از 75 همکار شاخص فرهنگی استان تجلیل خواهد شد.

وی برقراری ارتباط ویوئو کنفرانس با وزیر و حضور سه نفر از معلمان شاخص استان، دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، قدردانی از همکاران فرهنگی به عنوان سفیران فرهنگی و پویش سپاس معلم از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha