پرداخت ۷۰ درصدی هزینه بستری بیماران کرونایی در یزد
کد خبر: 3896616
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

پرداخت ۷۰ درصدی هزینه بستری بیماران کرونایی در یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد هزینه درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۷۰ درصد هزینه بستری بیماران تحت پوشش توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

پرداخت 70 درصدی هزینه بستری بیماران کرونایی توسط بیمه‌سلامت یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمد دریجانی، مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ۱۵ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمه سلامت در راستای حمایت از بیماران کرونایی اقداماتی را انجام داده است به نحوی که بیش از ۷۰ درصد هزینه بستری بیماران تحت پوشش در بیمارستان‌های یزد را پرداخت کرده است.

وی هزینه درمان بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به تحقق حذف دفترچه بیمه در مطب پزشکان، داروخانه‌ها و دیگر مراکز درمانی در 9 شهرستان‌ استان گفت: این اقدام در موارد ضروری در حال انجام است و البته براساس دستورالعمل ابلاغی از اول خردادماه در کشور عملیاتی می‌شود و این طرح در شهرستان یزد که عمده موسسات تشخیصی و درمانی را در خود جای داده، اجرایی می‌کنیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به وضعیت مطالبات مراکز تشخیصی و درمانی و بیمارستان‌ها از این اداره کل گفت: از ابتدای سال جاری ۳۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سال گذشته و در راستای تامین نقدینگی در شرایط کرونایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: البته سال ۹۷ تسویه کامل شده و بدهی‌های سال ۹۸ نیز تا آذرماه به طور کامل به تمام پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و … پرداخت شده است.

دریجانی از مکانیزه شدن رسیدگی به امور بیمه سلامت در تمام بیمارستان‌های دولتی یزد خبر داد و گفت: این اقدام تا پایان سال جاری ادامه دارد و بیمارستان‌های خصوصی و خیریه نیز مکانیزه می‌شوند.

انتهای پیام
captcha