گسترش موقوفه دانش‌بنیان‌ سلامت کوثر در راستای تولید انواع ایمپلنت
کد خبر: 3896878
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خبر داد:

گسترش موقوفه دانش‌بنیان‌ سلامت کوثر در راستای تولید انواع ایمپلنت

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازدید از موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند.

گسترش موقوفه دانش‌ سلامت کوثر در راستای تولید انواع ایمپلنتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس این سازمان در سفر کوتاهی به استان فارس از موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر بازدید کرد.

خاموشی در حاشیه بازدید از شرکت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر، گفت: موقوفه سلامت کوثر در زمینه تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت است و در این راستا اقدام به تولید قطعات تجهیزات پزشکی و ایمپلنت می‌کند.

وی شرط بقای این موقوفه را ارتقای کیفیت تولیدات، تأمین نیاز بازار داخلی، توجه به صادرات و همچنین آینده‌نگری در زمینه تولیدات دانست و با تأکید بر اینکه تفکر و مدیریت جهادی کارخانه‌هایی همچون موقوفه دانش سلامت کوثر، به قطع وابستگی‌ها می‌انجامد، گفت: معتقدم توسعه فعالیت این قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر آنکه تحریم‌ها را بی‌معنا می‌کند قطع وابستگی‌ها را نیز رقم می‌زند و کشور را بر قله‌های استقلال می‌نشاند.

خاموشی با اشاره به اینکه موقوفه سلامت کوثر در زمینه تجهیزات پزشکی خاص پیرامون تولید ایمپلنت فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در این زمینه، ضرورت توسعه فعالیت این واحد تولیدی احساس شد که در این خصوص نسبت به خریداری یک سوله با هدف تجهیز و تکمیل این واحد تولیدی اقدام کردیم.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است که مجموعه موقوفه سلامت کوثر در تولید کامل ایمپلنت‌ها فعالیت خود را گسترش دهد، گفت: این مجموعه باید بتواند در زمینه تولید ایمپلنت‌های استخوانی، فک و صورت، ایمپلنت‌های دندانی و حتی پروتزهای زانویی هم فعالیت کند. همچنین این واحد تولیدی باید درزمینهٔ تولید سایر تجهیزات پزشکی موردنیاز کشور فعال باشد.

خاموشی بر لزوم همدلی دانشگاهیان و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه امور به‌ویژه تولید تجهیزات پزشکی باهدف قطع وابستگی‌ها تأکید کرد و گفت: در این راستا، موقوفه دانش سلامت کوثر با خریداری یک واحد سوله تلاش می‌کند ضمن رعایت استانداردهای تولید تجهیزات پزشکی، فعالیت خود را توسعه دهد و با رعایت ضوابط، مرغوب‌ترین محصولات را تولید کند.

وی تصریح کرد: هر کشور و هر انقلابی که ادعای تمدن‌سازی آینده را دارد، باید در خصوص ارزان‌سازی زندگی شهروندان خود برنامه داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: در همین خصوص، تدبیر ما این است کالاهای پزشکی موردنیاز مردم را که گاهی به قیمت گزافی تهیه می‌کنند؛ به قیمت بومی و مناسب تولید کنیم و برای استفاده عموم، در اختیار مجموعه‌های پزشکی قرار دهیم.

خاموشی در پاسخ به این سؤال که آیا فعالیت موقوفه دانش‌بنیان سلامت کوثر در تولیدات تجهیزات پزشکی کشور منحصربه‌فرد است، گفت: اگرچه در این سبک در کشور اقداماتی انجام‌شده اما آن‌گونه که موقوفه دانش سلامت کوثر در زمینه تولید ایمپلنت، مستقل است، کارخانه‌ای در کشور در این سبک و به این شکل فعالیت ندارد.

وی در پایان گفت: امیدواریم که این مجموعه بتواند سهم خوبی از بازار کسب کند و به فعالیت خود به‌صورت گسترده و با ظرفیت کامل ادامه دهد؛ به‌ نحوی‌ که مشکل تولید تجهیزات پزشکی کشور مرتفع شود.

انتهای پیام
captcha