توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان یزدی
کد خبر: 3897238
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸

توزیع ۲۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان یزدی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۲۰۰۰ بسته معیشتی و از محل موقوفات بین نیازمندان استان توزیع شده است.

2000 بسته معیشتی بین نیازمندان یزدی توزیع شدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، 18 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان از امامزاده سیدنصرالله(ع) یزد اظهار کرد: از قدیم الایام تاکنون این گونه بوده است که مردم و خیران بخشی از اموال خود را در راستای رفع نیازمندی‌های جامعه وقف می کرده‌اند.

وی ادامه داد: بدین گونه اصل مال حفظ و در آمد آن الی یوم القیامه در این مسیر صرف می‌شده است لذا از افرادی که تمتع مالی دارند و اقشار مختلف دعوت می‌شود تا وقف‌های جدید برای نیازمندی‌های جامعه به ثبت برسانند.

زارع‌زاده افزود: اکنون نیز ویروس کرونا حقیقتی را به ما تذکر داد که امروزه اگر بخواهیم وقف‌های جدید شکل گیرد، در راستای رفع نیازمندی‌های مردم و همچنین احتیاجاتی که امروز وجود دارد، باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از چهار هزار بسته حمایتی ارزاق در قالب طرح رزمایش ضیافت همدلی بین نیازمندان استان یزد توزیع می‌شود، از توزیع دو هزار بسته تاکنون خبر داد.

زارع‌زاده همچنین از توزیع 12 هزار پرس غذای گرم در این ماه خبر داد و گفت: بسته‌های توزیع شده از محل مراکز افق امامزادگان، بخشی هم از محل موقوفات و بخشی هم از ظرفیت خیران تامین شده است.

وی ادامه داد: از خیران و افرادی که مایل هستند در این طرح با اوقاف همکاری کنند اعلام آمادگی می‌کنیم زیرا که این اقدام توسط مراکز افق امامزادگان و به شکل آبرومندانه و حفظ حرمت افراد انجام می‌شود.

علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این بازدید با اشاره به راه اندازی سامانه ستکا در استان گفت: شهروندان می‌توانند با ورود به این سامانه و ثبت اسامی خانوار خود نسبت به دریافت اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح اقدام کنند.

یادآور می‌شود در این دیدار که جمعی از خبرنگاران و هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‌های استان حضور داشتند، بازدید از نمایشگاه جهیزیه، کارگاه تولید ماسک، آماده سازی بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، بازدید و غبارروبی بقعه امامزاده سیدنصرالله (ع) انجام شد.

انتهای پیام
captcha