محرومیت‌زدایی از روستاها‌ یک مطالبه جدی است
کد خبر: 3897523
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

محرومیت‌زدایی از روستاها‌ یک مطالبه جدی است

فرماندار شیراز با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی مناطق روستایی گفت: توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی یک مطالبه جدی است که با مشارکت و تلاش بنیاد مسکن و همراهی نهادهای مردمی محقق می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا امیری، فرماندار شیراز امروز، 20 اردیبهشت ماه در بازدید از روستاهای منطقه سیخ دارنگون، ضمن ارزیابی پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن، استفاده از ظرفیت‌های توسعه روستایی، تإمین معیشت، تلاش برای ماندگاری روستاییان و کاهش مهاجرت‌ها، تأکید بر اجرای طرح‌های عمرانی و بهسازی روستایی را از جمله مؤلفه‌هایی دانست که با تلاش جمعی و مشارکت عمومی باید محقق شود.

وی بر لزوم تداوم توسعه و محرومیت‌زدایی در روستاهای این شهرستان تأکید کرد و گفت: توسعه و محرومیت‌زدایی روستایی یک مطالبه جدی است که با مشارکت و تلاش بنیاد مسکن و همراهی نهادهای مردمی محقق می‌شود.

مسعود صف‌شكن، مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان شیراز در منطقه سیاخ دارنگون به بیان تعداد تسهیلات مقاوم سازی پرداخت شده و اسناد صادره و همچنین بهسازی و اجرای طرح هادی اشاره کرد و گفت: این منطقه از جمله مناطق مستعد در شهرستان شیراز برای توسعه روستایی و گردشگری است که باید از ظرفیتهای آن بهره‌گیری کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد در سالی که گذشت، فعالیت‌های انجام شده در واحد صدور سند در این بنیاد را تشریح کرد و با بیان اینکه صدور  اسناد مالکیت با مشارکت و همراهی ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود، گفت: صدور تعداد 52 هزار 391 جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی مختلف  از جمله عملکردهای قابل توجه است.

صف‌شکن اهداف  صدور سند را ایجاد انگیزه برای کاهش مهاجرت‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا و جلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر، امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی و تسریع در روند مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha