مردم‌داری را از پیامبر(ص) بیاموزیم
کد خبر: 3897986
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸

مردم‌داری را از پیامبر(ص) بیاموزیم

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه خدمت‌رسانی به خلق خدا یکی از بهترین نعمت‌ها است، افزود: پیامبر(ص)، مؤمنان را به مواسات و کمک به دیگران سفارش می‌کنتد و ما باید از ایشان نحوه و روش دستگیری از دردمندان را بیاموزیم.

نحوه دستگیری از دردمندان را از پیامبر اسلام بیاموزیمبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، روز گذشته، 21 اردیبهشت ماه در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان هلال‌احمر استان اظهار کرد: خدمات هلال احمر در این روزها در کنار کادر درمان و سلامت استان باعث تقویت امید در عموم مردم شد و این جمعیت در مدت اخیر خوش درخشید.

امام جمعه یزد گفت: خدمت‌رسانی به خلق خدا یکی از بهترین نعمت‌هاست که خداوند متعال به انسان‌ها عنایت کرده است، لذا قدر این نعمت الهی را بدانید که خداوند در اختیار شما قرار داده است.

وی با بر شمردن اهداف هلال‌احمر تصریح کرد: هدف جمعیت هلال‌احمر کاهش رنج و درد و تسکین آلام دردمندان است و تلاش شما این است که درد دردمندان را کاهش دهید، پیامبر(ص) به مواسات و کمک به دیگران سفارش می‌کند و ما باید از ایشان نحوه و روش دستگیری از دردمندان را بیاموزیم که اینها دستورات اسلام است.

آیت‎الله ناصری افزود: مباحث آموزشی تا حد امکان در راستای پیشگیری از کاهش خسارات ناشی از حوادث احتمالی برگزار شود و با تشکیل اتاق فکر از نظرات و پیشنهادات افراد با تجربه و راهکارهای مناسب در این زمینه استفاده کنید.

محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: تلاش‌ شبانه‌روزی پرسنل و اعضای این جمعیت در راستای تحقق اصول و اهداف اساسی است. اعضا و داوطلبان هلال‌احمر شامل همه شهروندانی است که در فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه، التیام‌بخش آلام و رنج کسانی هستند که دچار حادثه و بلا می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: نیروهای هلال‌احمر علاوه بر وظیفه ذاتی خود که تسکین آلام بشری است، سعی در آرامش روحی مردم دارند و تلاش می‌کنند از طرق مختلف مردم را ترغیب به مراقبت از خود و اعضای خانواده خود کنند.

حرازی‌زاده به بیان فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر استان در بحران کرونا و اجرای طرح غربالگری سلامت پرداخت و اظهار کرد: ایجاد حس آرامش در جامعه و هشدار به مردم در خصوص این بیماری از مهمترین نقاط قوت اجرای این طرح بود.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از مشارکت مردم در اجرای طرح غربالگری تصریح کرد: همکاری خوب مردم و صبوری آنان در مبادی ورودی و خروجی شهرها، حضور داوطلبانه برخی از شهروندان و کمک به اجرای طرح غربالگری و حمایت‌های خیرین همگی در موفقیت و اثربخشی این طرح تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام
captcha