شورای امنیت سازمان ملل خواستار خلع سلاح حزب‌الله شد
کد خبر: 3898940
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
در همسویی با صهیونیست‌ها؛

شورای امنیت سازمان ملل خواستار خلع سلاح حزب‌الله شد

شورای امنیت سازمان ملل در اقدامی مداخله جویانه و در راستای همسویی با رژیم صهیونیستی از دولت لبنان خواست تا همه گروه‌های مسلح این کشور از جمله حزب‌الله را خلع سلاح کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره»، شورای امنیت سازمان ملل در جلسه خود بر خواست قبلی‌اش از طرف‌های لبنانی برای توقف درگیری‌های خارجی تأکید کرد.
 
این شورا تأکید کرد: اجرای کامل قطعنامه شماره ۱۵۵۹ شورای امنیت صادره در سال 2004 میلادی، که خواهان خلع سلاح همه گروه‌های مسلح در لبنان و انحصار استفاده از سلاح، فقط برای ارتش لبنان است، بسیار دارای اهمیت است، به گونه‌ای که هیچ اسلحه‌ای نباید در دست هیچ قدرتی غیر از دولت این کشور باشد.
 
شورای امنیت افزود: نیروهای مسلح فقط نیروهای قانونی در لبنان هستند که بر اساس قانون اساسی این کشور و توافقنامه طائف (صادرشده در سال 1989) برای جلوگیری از درگیری‌های داخلی این کشور اجازه فعالیت دارند.
 
این شورا با اعلام ادامه حمایت جامعه بین‌المللی از ارتش لبنان، اعلام کرد: نقض حاکمیت لبنان از طریق هوایی و زمینی باید فوراً متوقف شود.
 
این سخنان پس از آن مطرح شد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، در گزارش شش ماهه خود درباره لبنان، از دولت این کشور خواست تا در راستای انجام اصلاحات اقتصادی و خلع سلاح حزب الله و سایر گروه‌ها و غیرنظامیان مسلح، گام بردارد.
 
گوترش در ادامه مدعی شد که مشارکت حزب‌الله در جنگ سوریه موجب از بین رفتن ثبات لبنان و منطقه و درگیر شدن لبنان در درگیری‌های منطقه‌ای خواهد شد. لذا حزب‌الله باید به یک حزب سیاسی مدنی تبدیل شود.
 
انتهای پیام
captcha