آمادگی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان‌غربی در شب‌های قدر
کد خبر: 3899087
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

آمادگی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان‌غربی در شب‌های قدر

مدیر انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: پایگاه‌های انتقال خون این استان برای خونگیری از روزه‌داران در شب‌های قدر در دو شیفت کاری آمادگی کامل دارند.

آمادگی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان‌غربی برای خونگیری از روزه‌داران در شب‌های قدرمجتبی قهرمان رضائیه، مدیر انتقال خون آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه طبق سنت هر ساله با فرا رسیدن شب‌های قدر تعداد افراد اهداکننده خون افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: نذر خون در این شب‌ها یکی از رسوم باارزش ماه رمضان بوده که برای برخی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور پایگاه‌های انتقال خون سطح استان در این ایام در دو شیفت از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ و بعد از افطار از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ آماده خون‌گیری هستند.

مدیر انتقال خون آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر شیوع کرونا در کشور موجب شده است تا تعداد اهداکنندگان خون کاهش پیدا کند، گفت: در بیمارستان‌های جنوب استان نسبت به اهدای خون نیاز ضروری وجود دارد و در این شب‌های مبارک از شهروندان خواهش می‌شود نسب به اهدای خون و پلاسما اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در اهدای خون همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود، ادامه داد: مردم از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشند؛ چرا که سلامت فرد اهداکننده خون برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.

قهرمان رضائیه تصریح کرد: اهدای خون همانطور که به فرد گیرنده زندگی می‌بخشد برای فرد اهداکننده نیز فوایدی از جمله کمک به خون‌سازی دوباره در بدن و فعالیت بیشتر عروق قلبی را به دنبال دارد.

انتهای پیام
captcha