آگاه‌سازی جوانان به لیالی‌ قدر ختم نشود
کد خبر: 3899411
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰

آگاه‌سازی جوانان به لیالی‌ قدر ختم نشود

داور ملی مسابقات قرآن اوقاف و امام علی(ع) گفت: فرصت آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نباید به لیالی‌ قدر ختم شود، انسان‌ها به ویژه جوانان نیاز دارند همواره در معرض آموزش باشند تا از دام و وسوسه‌های شیطان در امان باشند.

مرتضی مختاری، داور ملی مسابقات قرآن اوقاف و امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: لیالی‌قدر گذشت و امیدست فرصت بیدار شدن دل‌هایمان را پیدا کرده باشیم. ارتباط دلی و معنوی با خدا و شب`زنده‌داری بر اساس شرایطی که هر فرد دارد چه بسا زمینه الطاف ویژه خداوند را فراهم و خدا بر اساس قیمت دل در این شب‌ها تغییرات را رقم خواهد زد.

مختاری با اشاره به اینکه برای طی شدن پله‌های کمال باید از قرآن در کنار ادعیه استفاده کرد، تصریح کرد: شاید جوان امروز به دلیل جو مسمومی که دشمن ایجاد کرده باشد ارتباط قوی با مفاهیم مفاتیح‌الجنان یا دیگر اعمال نداشته باشد، اما امیدست در این سه شبی که پشت‌سر گذارده‌ایم دل متوجه خدا شده باشد و از این پس وظیفه جامعه قرآنی و روحانیت است که این ارتباط را حفظ و مستحکم کنند. آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از طریق رسانه در رابطه با مبانی دینی همچون اهمیت لیالی‌قدر و دیگر مباحث ضروری است.

این داور ملی ادامه داد: اینکه یک جوان در این شب بیدار بماند و بازنگری در شخصیت و زندگی آینده خود داشته باشد، خدا را قدرت مطلق و خود را فقیر درگاه حضرت دوست بداند به این جوان توجه ویژه می‌شود، اگر این فرد تا شب‌های مهم قدر هم ارتباط خوبی نداشته خداوند خود خریدار دل او خواهد بود و ارتباطش با ملکوت پاسخ داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه راهی که عرفا در سال‌ها تلاش طی می‌کنند قلب یک جوان با توجه به آمادگی که دارد یک شبه طی خواهد کرد، گفت: یکی از رمز و رازهای تعدد لیالی‌قدر این است که بنده خدا مدام مورد لطف قرار بگیرد و این امید را داشته باشد که اگر شب اول و دوم را از دست داد فرصت سوم را برای بخشیده شدن و برقراری ارتباط با خدا خواهد داشت.

مختاری با اشاره به سوره مبارکه «قدر» بیان کرد: همانطور که در قرآن آمده شب قدر از هزار ماه برتر است، به زبانی دیگر هزار ماه حدود 80 سال عمر است و اگر در این شب دل‌ها به ویژه دل جوانان آگاه شود می‌تواند راه یک عمر را طی کند.

وی لزوم آگاهی به جوانان در خصوص مبانی قرآنی و تأثیر آن در کاهش استرس‌ها و مشکلات را ضروری دانست و اظهار کرد: نهادهای فرهنگی به ویژه رسانه نیاز است نسبت به اطلاع‌رسانی در این خصوص اقدام کنند که نوجوانان و جوانان این فرصت ناب را از دست ندهند و این وظیفه در شرایط کنونی که امکان حضور در اجتماع و همراه شدن دل‌ها کمتر است نقش کلیدی‌تری دارد.

مختاری تأکید کرد: خداوند خریدار قلب‌های شکسته جوانان است و دلی که متوجه این مهر خداوند شود، عظمت خالق را درک کند، او را شاهد و ناظر بداند و از گناه پروا کند قدر پر منزلتی را تجربه خواهد کرد و جوانان در این حس و حال نیاز است از خداوند درخواست‌هایی داشته باشند که سعادت دنیا و آخرت آن ها را رقم بزند.

این داور ملی گفت: فرصت آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان تنها نباید به لیالی‌قدر ختم شود، انسان‌ها به ویژه جوانان نیاز دارند همواره در معرض آموزش باشند تا از دام و وسوسه‌های شیطان در امان باشند، قدرت تحول مفاهیم قرآن در زندگی بسیار زیاد است و ما نباید این قدرت را دست‌کم بگیریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به جوانان و نوجوانان و سست کردن پایه‌های دینی آنان اتاق فکرهایی با بهترین دانشمندان تشکیل می‌دهد، اما خوشبختانه دارایی ما اهل‌بیت(ع) و قرآن با دریایی از مفاهیم و مضامین است که اگر می‌تواند تمام قد در برابر توطئه دشمنان ایستاده و از نوجوان و جوان مسلمان حفاظت کند.

انتهای پیام
captcha