رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از ماه رمضان تداوم یابد
کد خبر: 3900520
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از ماه رمضان تداوم یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا شاهد جهاد و ایثارهای فراوانی بودیم گفت: رزمایش مواسات و مومنانه پس از ماه رمضان هم ادامه یابد.

رزمایش مواسات و کمک مومنانه پس از ماه رمضان تداوم یابدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 31 اردیبهشت ماه در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های جهادی استان فعال در مقابله با کرونا ویروس اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و تحولاتی که به وجود آمد، سبک زندگی انسان با تفاوت‌های زیادی روبرو شده است.

وی تصریح کرد: برای پس از این ایام باید به دنبال ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، تربیت، سبک زندگی و تشکیل خانواده، مسائل سیاسی و اجتماعی باشیم چرا که این تحویل و تغییر به صورت ناگزیر اجرا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد به ایثار و جهاد صورت گرفته در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد بودیم که جهادگران گاهی در عرصه‌های بهداشتی و گاهی در عرصه‌های اقتصادی و در هر جایی که نیاز بود به کمک محرومان و نیازمندان شتافتند.

ناصری یزدی افزود: همانگونه که در دوران شیوع کرونا به گندزدایی بهداشتی از محلات و خیابان‌ها و همه اماکن به صورت ویژه توجه کردیم باید به گندزدایی معنوی بدن خودمان هم توجه کنیم و از ویروس گناه خود را پاک کنیم.

امام جمعه یزد افزود: الان دشمن به دنبال برنامه ریزی است که بتواند از شرایط سوء استفاده کرده و مجددا فرهنگ اسلامی مردم ایران و روحیه خدایی که این ایام در وجود همه افراد زنده شده را از بین ببرد.

وی افزود: اکنون زمان آن است که به صورت جدی و عملی به دنبال تحول در آموزش و پرورش باشیم، نباید دیگر آموزش خود را بدون تفکر، تعقل و تدین پیش ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید به صورت جدی به دنبال این تحول باشیم و نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در همه عرصه‌ها مشکلات را دور انداخته و به فکر پیشرفت باشیم.

ناصری یزدی بر ضرورت تداوم رزمایش مواسات و مومنانه گفت: نباید کمک‌های خود را به این ایام خلاصه کنیم و تا زمانی که افراد نیازمند هستند باید این کمک‌ها را تداوم ببخشیم.

امام جمعه یزد مواسات را سیره ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان روایت‌هایی از توجه‌های ویژه کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به این سیره ادامه داد: ما باید با پیروی از معصومان(ع) این سیره را ادامه دهیم.

وی خدماتی که در این ایام از سوی کادر پزشکی و درمانی و عموم مردم در مبارزه با کرونا صورت گرفت را نشات گرفته از روح و فطرت خدایی دانست که در وجود مردم ایران است و بیان کرد: امروز کشورهای مستکبری که روزی تمام امور دنیا را در دستان خود می‌دانستند در بدترین وضعیت قرار گرفته اند؛ ما باید بدانیم که آنها نمی‌توانند هیچ کاری برای ما بکنند و تنها باید امیدمان به خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سخنرانی دو روز قبل رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بر ضرورت استفاده کامل از نکات بسیار مهم این فرمایشات و تبیین آن برای جوانان تاکید کرد.

ناصری یزدی با بیان اینکه دشمن برای پس از کرونا قطعا توطئه‌های زیادی دارد گفت: از جمله اقداماتی که قطعا کشورهای مستکبر جهانی در برابر ایران و انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، هجمه‌های شدید اقتصادی است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا دیدیم که چگونه می‌توان در خانه‌ها کارگاه‌های تولیدی راه انداخت و با مشارکت بانوان محلات مشکلات را برطرف کرد؛ ما باید همین الگو را ادامه دهیم و از الان کارگاه‌ها به تولید پوشاک مشغول شوند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم این اقدام را به درستی انجام دهیم، قطعا بسیاری از مشکلاتی که ناشی از بیکاری در جامعه وجود دارد را برطرف می‌کنیم و علاوه بر اینکه درآمدزایی خوبی برای مردم در نقاط مختلف کشور به وجود می‌آید، بازار کشورهایی از جمله چین و ترکیه در کشور را حذف می‌کنیم و منافع این بازار به کشور و مردم خودمان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha