آغاز مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان در البرز
کد خبر: 3901520
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

آغاز مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت ۱۰۰۰ دانش‌آموز در فضای مجازی آغاز شد.

آغاز مسابقات قرآن و نماز دانش‌آموزان در البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مرحله استانی سی وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت یک ‌هزار نفر از دانش‌آموزان درفضای مجازی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ هزاردانش آموز درمرحله آموزشگاهی این دوره ازمسابقات شرکت کردند، افزود: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در ۱۴ رشته پسران و ۱۲ رشته دختران دانش‌آموز مقطع اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری درحال برگزاری است.

این مسئول بیان کرد: شرکت‌کنندگان دررشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و مداحی به رقابت می‌پردازند. آزمون این دوره ازمسابقات در دو بخش آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن، اذان و مداحی و پژوهشی شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به صورت کنفرانس درحال برگزاری است.

فهمیده با بیان اینکه درمرحله استانی این دوره ازمسابقات که به علت شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری واز طریق سامانه طراحی شده معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار می‌شود، اضافه کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده فیلم و ویدئوهای ثبت شده خود را در زمان مقررهفت تا ۱۰ دقیقه و حداکثر ۵۰ مگابایت دراین سامانه بارگذاری می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: داوران این دوره ازمسابقات نیز پس از دانلود مستندات ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان، به بررسی و داوری آثار رسیده می‌پردازند.

وی مدت زمان داوری مسابقات را درمرحله استانی به مدت یک ماه ذکر کرد و افزود: راه‌یافتگان به مرحله کشوری این دوره ازمسابقات تا یک ماه آینده اعلام ومعرفی خواهند شد. مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان درچهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی و کشوری برگزار می شود. این مسابقات از اول سال تحصیلی آغاز شده و تاکنون مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای آن در استان البرز اجرایی و دانش‌آموزان منتخب معرفی شدند.

فهمیده ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت(ع)، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی را از جمله اهداف مسابقات قرآن عترت و نماز برشمرد.

وی از ایجاد انس و الفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی در مدارس ذکر کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تأکید کرد: بخش‌نامه مسابقات غیرحضوری سی و هشتمین دوره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با ۱۴ توصیه اجرایی به مدارس استان البرزارسال شده است.

انتهای پیام
captcha