برگزاری جشنواره قرآنی «هدهد» در یزد / شرکت عموم آزاد است
کد خبر: 3901556
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

برگزاری جشنواره قرآنی «هدهد» در یزد / شرکت عموم آزاد است

واحد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان «هدهد»، از عموم مردم دارالعباده برای شرکت در بخش ویژه این جشنواره دعوت کرد.

برگزاری جشنواره قرآنی هدهد در یزد / شرکت عموم آزاد استبه گزارش ایکنا از یزد، واحد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پیامی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان جشنواره قرآنی هدهد، از عموم مردم دارالعباده برای شرکت در بخش ویژه این جشنواره دعوت کرد.

این واحد در ادامه آورده است: بخش ویژه این جشنواره متناسب با نگرش‌ها، شخصیت و زندگی نامه حاج قاسم سلیمانی گنجانده شده و شرکت در این بخش که مزین به نام «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» شده، برای عموم مردم آزاد است لذا تنها مختص به دانشگاهیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نبوده و عموم می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

این جشنواره با اندکی تغییر همچون سنوات گذشته در برخی از بخش‌ها دو مرحله‌ای (دانشگاهی و سراسری) و در برخی از بخش‌ها سه مرحله‌ای (مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی) برگزار می‌شود، که اساتید و دانشجویان برتر به جشنواره ملّی قرآن و عترت (ع) معرفی خواهند شد.

ثبت‌نام در بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحت عنوان جشنواره قرآنی هدهد دانشگاهیان شامل هشت بخش و ۵۵ رشته به شرح زیر است:

بخش آوایی: شامل ۱۴ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره حجرات با ترجمه، حفظ ۱ جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح.

بخش معارفی: شامل ۱۰ رشته آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیمِ صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی قرآنی، نماز.

بخش پژوهشی: شامل ۴ رشته مقاله نویسی، تألیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب.

بخش فن‌آوری: شامل ۳ رشته تولید اپلیکیشن، کانال‌های مجازی قرآنی و نرم افزار.

بخش ادبی: شامل ۵ رشته شعر نو، شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی.

بخش هنری و صنایع دستی: شامل ۱۲ رشته خوشنویسی (نستعلیق - نسخ)، نقاشی، عکاسی، معرق و منبت، تابلو فرش، تذهیب، فیلم کوتاه، طراحی پوستر، نمایش (تئاتر صحنه)، تیزر و نماهنگ.

بخش تیمی: شامل۲ رشته  مسابقات تیمی و مناظره.

بخش ویژه: شامل ۵ رشته شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله نویسی.

ثبت نام در این دوره از جشنواره قرآن‌وعترت تا پایان خرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام وکسب اطلاعات بیشتر با شماره 36238719، واحد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تماس گرفته و یا به پایگاه اطلاع رسانی www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha