نشست کتابخوان در زندان‌های لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 3902155
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

نشست کتابخوان در زندان‌های لرستان برگزار می‏‌شود

در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های لرستان نشست کتابخوان در زندان‌های استان برگزار می‏‌شود.

نشست كتابخوان در زندان‌های لرستان برگزار می‏‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، طی مراسمی که روز گذشته، 10 خردادماه برگزار شد، تفاهم‌نامه ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، با حضور فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان و عبدالمجید کشوری، مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی لرستان عملیاتی شد.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این مراسم، گفت: کتابخانه‌های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی‌ بر گسترش و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی میان آحاد مختلف مردم جامعه، نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات کتابخانه‌ای میان مددجویان زندان دارد و زندانیان که به هر دلیلی بر اساس قانون در حال طی دوره محکومیت خود هستند، از فرصت کافی برخوردار بوده و مطالعه کتب مفید یکی‌ از بهترین اقدامات در این ایام به‌شمار می‌آید.

وی ادامه داد: امید است در تعامل با اداره‌کل زندان‌های لرستان، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های مشارکتی را با کمیت و کیفیت بیشتر ادامه دهیم تا در ادامه مسیر، با توانمندسازی زندانیان شاهد کاهش جرایم در سطح جامعه و شاهد حضورشان بعد از طی دوران محکومیت در جامعه باشیم.

عبدالمجید کشوری، مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی‌ از شعارهایی که همواره مجموعه امور زندان‌ها به‌دنبال تحقق آن است، بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه پس‌ از دوران محکومیت است که در این راستا کتاب و کتابخوانی یکی‌ از ابزارهای اساسی در بازپروری زندانیان است.

وی اضافه کرد: با عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه در سال‌ جاری زمینه همکاری فرهنگی بیشتر بین دو دستگاه بیش از پیش ایجاد شده و نتیجه آن به‌صورت حتم چشم‌گیر است.

یادآور می‌شود، برگزاری مسابقات كتابخوانی مشترک، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، دورهمی كتاب (نشست كتابخوان)، دوره آموزش كتابداری برای كتابداران كتابخانه‌های مشاركتی زندان‌ها از مهم‌ترین مفاد این برنامه عملیاتی است.

انتهای پیام
captcha