بازگشایی مساجد انتاریوی کانادا پس از سه ماه تعطیلی
کد خبر: 3904780
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

بازگشایی مساجد انتاریوی کانادا پس از سه ماه تعطیلی

پس از 3 ماه تعطیلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، درهای مساجد ایالت انتاریو در کانادا جمعه گذشته برای اقامه نماز جمعه به روی نمازگزاران گشوده شد.  

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «زمان» ترکیه، دولت کانادا، پس از گذشت سه ماه از بسته شدن مساجد این کشور به دلیل شیوع کرونا، جمعه گذشته به مقامات محلی ایالت انتاریو اجازه داد که مساجد را بازگشایی کنند.
 
ایالت انتاریو پرجمعیت‌ترین ایالت کاناداست که مساجد تعدادی از شهرهای این ایالت مانند تورنتو، لندن، اتاوا، ویندزور، همیلتون و میسیساگا، روز جمعه به روی نمازگزاران گشوده شدند. پیش از این نیز در اوایل ماه ژوئن، بر اساس دستور مقامات محلی ایالت آلبرتا، مساجد این ایالت بازگشایی شده بود.
 
یکی از مساجدی که نماز جمعه هفته گذشته در آن اقامه شد، مسجد «ماونتین» در شهر همیلتون است که شمار زیادی از مسلمانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای اقامه نماز در مسجد حضور یافتند.
 
«جاوید میراز»، رئیس جمعیت مسلمانان همیلتون، درباره این اقدام گفت:‌ تدابیر پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در هنگام بازگشایی مسجد اتخاذ شد که از جمله می‌توان به فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد.
 
وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد ازدحام در مسجد، نماز جمعه سه مرتبه و هربار با تعداد 400 نمازگزار اقامه شد، در حالی که مسجد گنجایش 2000 نمازگزار را داراست. درهای مسجد برای اقامه همه نمازها به صورت جماعت در طول هفته باز است اما از نمازگزاران خواسته می‌شود که در منازل خود وضو بگیرند و همه تدابیر پیشگیرانه را به ویژه در خصوص نظافت شخصی رعایت کنند.
 
«سیدمسعود تورا»، امام جماعت و خطیب این مسجد، نیز ضمن ابراز خوشحالی از تصمیم دولت کانادا برای بازگشایی مساجد، بر لزوم رعایت اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تأکید و ابراز امیدواری کرد که این بیماری همه‌گیر از بین برود و زندگی گذشته به جوامع بازگردد.
 
یادآور می‌شود، بیشتر مساجد مناطق مرکزی ایالت انتاریو، به ویژه در شهر تورنتو، نماز جمعه هفته گذشته را به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی 3 تا 5 مرتبه با تعداد مشخصی نمازگزار اقامه کردند.
انتهای پیام
captcha