فرهنگ معنویت در مدارس تقویت شود
کد خبر: 3905845
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

فرهنگ معنویت در مدارس تقویت شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه توسعه معنویت در آموزش و پرورش باید یک اصل باشد گفت: فرهنگ معنویت باید در مدارس تقویت شود.

فرهنگ معنویت در مدارس تقویت شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد 31 خردادماه در نشست ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان اظهار کرد: توسعه معنویت در آموزش و پرورش باید یک اصل باشد .

حجت‌الاسلام مدرسی بر تبیین آثار معنویت در بین دانش آموزان گفت: فرهنگ معنویت در مدارس باید تقویت شود.

وی حضور پرشور دانش آموزان و امام جماعت روحانی را عامل برگزاری باشکوه نماز جماعت بیان کرد و افزود: مدیران و معلمان باید در نماز جماعت حضوری فعال داشته باشند تا دانش اموزان هم تشویق شوند .

عباسعلی دانافر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز  در این نشست راهبرد اصلی و محوری آموزش و پرورش را اجرایی کردن سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: مهمترین رویکرد سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام صرف آموزشی به یک نهاد اجتماعی است که وظیفه آن تربیت دانش آموزانی مطابق بر ساحت‌های شش گانه است.

دانافر افزود: مهمترین و زیربنایی‌ترین ساحت سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی، عبادی و تربیتی است که خروجی آن تربیت دانش آموزانی متدین و معتقد خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در ساحت عبادی و اخلاقی سه مقوله توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، توسعه مهارت‌های اخلاق محور و توسعه فضای جذاب و با نشاط و روحیه شاد مورد تاکید آموزش و پرورش است .

دانافر تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های استان برای اقامه نماز استفاده کنیم و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی همه دستگاه‌ها هستیم .

وی با اشاره به اینکه در استان یزد، خانواده‌ها و دانش آموزان از حوزه نماز و قرآن استقبال می‌کنند گفت: در طرح ملی حفظ جزء سی قرآن کریم 15 هزار سهمیه استان یزد بود که 65 هزار نفر از دانش آموزان یزدی در این طرح شرکت کردند و شاهد موفقیت‌های درخشانی در این زمینه بودیم .

دانافر همچنین یکی از اولویت‌های اصلی روسای شهرستان‌ها، مناطق و مدیران مدارس در اجرایی کردن پروژه مهر را بحث فضای نمازخانه‌ها و اجرای باشکوه نماز جماعت در مدارس بیان کرد و افزود: جهت مرمت، نوسازی و مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خیران استان هستیم.
 
حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز گزارشی از وضعیت اقامه نماز در مدارس، حضور روحانیون و طلاب، اختصاص فرش برای نمازخانه‌های مدارس در سال گذشته و همچنین مرمت و بازسازی برخی نمازخانه‌های مدارس استان ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha