نهادینه‌سازی اشرافی‌گری؛ رویکرد دشمنان در ضدیت با نظام اسلامی
کد خبر: 3905892
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

نهادینه‌سازی اشرافی‌گری؛ رویکرد دشمنان در ضدیت با نظام اسلامی

امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که دشمن با ترویج خوی اشرافی‌گری در ضدیت با نظام است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی ایران مخالف اشرافی‌گری و موافق محرومان و کوخ‌نشینان بود.

نهادینه کردن اشرافی‌گری؛ رویکرد دشمنان در ضدیت با نظام اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد عصر شنبه، 31 خردادماه در جمع طلاب حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) و امام صادق(ع) بروجرد با بیان این‌که این شهرستان خاستگاه علما، اندیشمندان، ادیبان و دانشمندان در همه فنون است، گفت: شهرستان بروجرد پیشینه جهانی دارد، در هر مقطعی از زمان، علما و بزرگانی از سراسر کشور به این شهر سفر می‌کردند که از محضر بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی کسب فیض کنند.

وی بروجرد را زادگاه شهدا و سرداران بزرگی دانست که در دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و گفت: که بنده خود شاهد رزم دیدنی رزمندگان بروجرد بودم به‌طوری‌که اوج ایثار و رشادت در رفتار این شهدا متجلی بود.

شاهرخی با یادآوری این مطلب که  حضرت محمد(ص) و پیشوایان معصوم همه با داشتن کتاب‌هایی آمدند که مردم را به منزلت تقوا دعوت کنند، اضافه کرد: آن‌چه همه ما در پی آن هستیم این است که به منزلت تقوا نائل شویم، متقین کسانی هستند که در تندباد حوادث نمی‌شکنند، امیال‌ها و خواهش‌های نفسانی بر آن‌ها غالب نمی‌شود، در درون اجتماع منزلت و حدود تقوا را رعایت می‌کنند و پاسداران مرزهای عقیدتی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم تکریم جایگاه روحانیت تأکید کرد و با اشاره به این‌که وجود روحانیان برای استان مایه برکت است، تصریح کرد: ولی برای جهت دادن مردم به‌سوی منزلت، باید روحانیان خودشان مزین به این منزلت باشند، اگر حاکمان با تقوا باشند و به منزلت حضرت علی(ع) مزین باشند ولی مردم همراه آنان نباشند اهداف آن‌ها اجرایی نمی‌شود.

شاهرخی به توجه مقام معظم رهبری به نسل جوان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در حکم بنده به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان به حمایت از جوانان مؤمن و انقلابی، افزایش ایمان خالصانه مردم و همچنین مراقبت از حزب‌الله بسیار تأکید داشتند و فرمودند کسانی‌که در جمع حزب‌الله نیستند آن‌ها را جذب نکنید.

روحانیت؛ پاسدار مرزهای عقیدتی و ادامه‌دهنده راه انبیا

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در تمامی کارها باید الزامات دینی را در نظر بگیریم، تصریح کرد: خوشبختانه روحانیان استان به خوبی تجارب جذب جوانان به حزب‌الله را دارند و باید در کارهای خود، بسته فرهنگی و دینی داشته باشیم که وقتی به پایان سال رسیدیم بگوییم چند نفر به لشکریان حضرت صاحب‌الامر(عج) افزوده شده و فعالیت‌های فرهنگی و عمران و آبادانی صورت گرفته است که در همین راستا به‌عنوان پاسداران مرزهای عقیدتی و ادامه‌دهنده راه انبیا الهی جهت رساندن مردم به منزلت تقوا نقش بسیار مهمی دارند و همواره در طول تاریخ سرفراز بوده‌اند.

وی به ظلم و ستم نظام سلطه به ملت ایران اسلامی اشاره کرد و با اشاره به این‌که نظام سلطه و نظام استکبار ۲۵ سال با بکارگیری امکانات مادی خود و جدیدترین تکنولوژی و وسیله تبلیغی، جهت دین‌زدایی و اسلام‌زدایی به‌کار گرفت، ادامه داد: با این اوصاف، مراجع تقلید در هر دوره در مقابل نظام سلطه ایستادند و امام راحل(ره) به‌عنوان یک عارف و فیلسوف و انسان الهی از قبل از حادثه ۱۵ خرداد سال ۴۲ برنامه‌های نظام سلطه را شناخت و در ۲۲ بهمن با جانفشانی مردم تمام برنامه‌های نظام سلطه را به گورستان تاریخ فرستاد.

وی با ذکر این مطلب که نظام سلطه در حال حاضر با اشرافی‌گری، ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان، با استفاده از برنامه‌های گوناگون، تلاش می‌کنند تا انقلاب اسلامی ایران تداوم پیدا نکند، گفت: اشرافی‌گری رویکرد دشمنان در ضدیت با نظام اسلامی است و در مقابل رهبر انقلاب اسلامی ایران مخالف اشرافی‌گری و موافق محرومان و کوخ‌نشینان بود.

امام جمعه خرم‎آباد همچنین در نشست شورای حوزه علمیه استان لرستان که به میزبانی بروجرد تشکیل شد با اشاره به وظایف حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: در طول تاریخ یکی از وظایف بزرگ حوزه‌های علمیه گسترش تقوا و ایمان بوده است.

وی حوزه‌های علمیه را سنگرهای دفاع از ارزش‌های دینی دانست و افزود: گسترش تقوا و ایمان در سایه این است که متصدیانی که در شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند بتوانند با برنامه‌ریزی درست امور آموزشی، پژوهشی، علمی، اخلاقی، زمینه‌ای فراهم کنند که طلبه‌ها با دانش روز و با سلاح ایمان، به ترویج احکام و فرهنگ اسلامی بپردازند.

شاهرخی گفت: امید است با هم‌یاری و هم‌فکری شورای عالی حوزه‌های علمیه و استفاده از خرد جمعی اساتید، طلاب و روحانیان خوش‌فکر و انقلابی، بتوانیم میر اث گران‌بهایی که از علمای پیشین به دست ما رسیده است در اختیار نسل فعلی و آینده قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha