ضرورت تبیین نقش زنان در دفاع مقدس / روحیه همدلی در کشور تقویت شود
کد خبر: 3906342
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

ضرورت تبیین نقش زنان در دفاع مقدس / روحیه همدلی در کشور تقویت شود

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: باید نقش زنان در دفاع مقدس به همراه فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و به نسل جدید منتقل شود.

لزوم تبیین نقش بانوان در دفاع مقدس و انتقال آن به جوانانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، دومین جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ویژه بانوان، روز گذشته، دوم تیر ماه به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مشاوران و کارشناسان امور بانوان فرمانداری‌ها، مسئولان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

پریسا علیلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه دفاع مقدس فرصتی را فراهم می‌کند تا آرمان‌های و ارزش‌های انقلاب به نسل جوان منتقل شود، اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی از عظمت و عزت ملتی است که جانانه برابر دشمن متجاوز زن و مرد با یکدیگر همدل و همراه شده و سر تعظیم برابر قدرت‌های جهانی فرود نیاوردند.

وی با اشاره به صلابت و شکوه کنونی جمهوری اسلامی افزود: اگر امروزه همه از ایستادگی و مقاومت ایران صحبت می‌کنند ریشه این مقاومت و اقتدار به هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد چرا که در جنگ تحمیلی هشت ساله مردم ایران نه تنها ایستادگی کردند بلکه درس آزادگی و مقاومت را سایر ملل جهان نیز آموختند.

علیلو با اشاره به نقش بانوان در دفاع مقدس تصریح کرد: بانوان در جنگ تحمیلی هم پای مردان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و برخی از آنها به عنوان پرستار به مجروحان خدمت کرده و برخی در پشت جبهه وظیفه تأمین تدارکات جنگ مانند تهیه لباس و غذا را برعهده داشتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تأکید کرد: باید نقش بانوان در دفاع مقدس به همراه فرهنگ ایثار و شهادت تبیین و به نسل جدید منتقل شود چرا که هر چقدر این فرهنگ به جوانان انتقال داده شود آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یافته و روحیه همدلی و اتحاد در کشور تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال مصادف با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بوده و باید برنامه‌‌های گرامیداشت آن باشکوه باشد، گفت: اگر چه شیوع کرونا مانع از برگزاری برنامه‌های روتین هر ساله شده است اما در این میان نباید از ظرفیت فضای مجازی برای بیان رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس غافل بود.

علیلو با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان اظهار کرد: با تدوین این سند اهدافی مانند شناسایی چالش‌های و توسعه فرصت‌ها با شناخت کلی از ویژگی‌های بانوان، ارتقا وضعیت زنان، تحکیم و تقویت بنیان خانواده، رفع شکاف جنسیتی، بررسی آسیب‌های حوزه اجتماعی مانند طلاق، ازدواج، سواد و تحصیلات و ارائه راهکار برای آنها دنبال می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امسال برنامه‌های امور بانوان استانداری مبنی بر برنامه‌ریزی و تدارک برنامه‌هایی برای تحقق شعار سال در حوزه بانوان است، بیان کرد: تحقق این شعار نیازمند مشارکت بانوان و شناخت ظرفیت‌های آنها است تا بتوان از آنها برای رونق اقتصادی بهره برد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha