بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ وقف
کد خبر: 3908089
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فرهنگ وقف

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی بر بهره‌مندی از این فضا در ترویج فرهنگ وقف تأکید کرد.

ظرفیت فضای مجازی برای ترویج فرهنگ وقف استفاده شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دشتی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، امروز، 11 تیرماه در دیدار مدیرکل و معاونان اوقاف و امورخیریه استان که در دفتر نماینده این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف در جامعه مظلوم واقع شده اظهار کرد: وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشكلات جامعه را حل كند و می‌تواند حیات‌بخش و نجات‌دهنده جامعه در مشكلات اجتماعی و بخش‌های مختلف باشد.

وی با اشاره به اقدامات موثر در راستای جذب اقشار مختلف به این سنت حسنه گفت: اداره اوقاف و امورخیریه باید در راستای جذب مردمی به این امر اقدامات خاصی را در دستور کار قرار دهد و نمودی ویژه نسبت به ادارات دیگر داشته باشد.

دشتی اخلاق خوب و خوش برخوردی با رعایت وقت را سرلوحه کارکنان این نهاد دانست و افزود: محیط اداری این نهاد باید از هر نظر کامل و بهترین باشد و البته بقاع متبرکه و مکان‌های مرتبط با وقف که حضور حداکثری را شاهد هستیم، باید مکانی جذاب برای مردم باشد و این امر باید در اولویت مسئولان اوقاف قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون نوع وقف نیز تغییر کرده و باید در این زمینه و وقف‌های جدید مورد نیاز جامعه امروزی فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون با توسعه فضای مجازی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و این فضا می‌تواند عرصه‌های جدیدی را برای وقف ایجاد کند؛ لذا در این زمینه مشاوران اوقاف نقش موثری در فرهنگ‌سازی ایفا می‌کنند و باید با ایده‌های مختلف، خیران و واقفان نیک اندیش را به سمت وقف‌های جدید سوق دهند.

دشتی با اشاره به اینکه امامزاده سیدنورالدین این شهرستان باید به مکانی بی‌بدیل برای مسافران عبوری تبدیل شود گفت: این امامزاده به عنوان ورودی استان یزد باید محلی باشد تا مردم دیگر مناطق کشور که به استان یزد سفر می‌کنند در این مکان احساس آرامش کنند؛ لذا باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

یادآور می‌شود، بررسی مشکلات شهرستان در زمینه وقف، بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی و... از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha