عملیات ساخت مقبره آذریزدی متوقف شد
کد خبر: 3908578
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

عملیات ساخت مقبره آذریزدی متوقف شد

شهردار یزد در پاسخ به سؤالی در زمینه دلیل توقف ساخت مقبره مرحوم آذریزدی گفت: به دلیل مشکلاتی که با هیئت امنای محل احداث این مقبره پیش آمد، باید برنامه دیگری طرح‌ریزی شود و اکنون این پروژه متوقف مانده است.

عملیات اجرایی ساخت فرهنگ‌سرای یزد در اولویت قرار داردبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی بندرآبادی، شهردار یزد،‌ امروز، 14 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری‌ها در حدود ۳۰۰ نوع خدمت در سرفصل‌ها و موضوعات مختلف به شهرها ارائه می‌کنند که در یزد نیز خدمت‌رسانی بر همین اساس در قالب ۵ منطقه و ۱۰ سازمان در طول سال با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در جلب رضایت همشهریان تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: یزد با ثبت جهانی از محور توسعه به سمت حفاظت محوری سوق داده شد و باید با حفظ اصالت شهر که نیز دلیلی بر ثبت جهانی یزد بود، خدمات مناسبی ارائه کنیم لذا توسعه شهر به لحاظ مساحت در برنامه‌ها نیست و اقدامات به لحاظ ارتقای کیفیت و استفاده از فضاهای موجود در اولویت قرار دارد.

شهردار یزد تعویض و نوسازی ۵۰ دستگاه اتوبوس و تجهیز ۵۳ دستگاه به کولر را از دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: امسال در تابستان اتوبوس بدون کولر نخواهیم نداشت و با این اقدامات، عمر ناوگان حمل و نقل عمومی یزد از ۱۶ سال به زیر ۱۰ سال رسیده و برای رسیدن به وضعیت مطلوب شهر جهانی تلاش می‌شود.

وی با اشاره به بازپیرایی شهری گفت: اعتبار خوبی برای بازپیرایی شهری و داخل محلات در نظر گرفته شده که بازپیرایی پارک‌های شادی، مارکار، اطهر، نعیم آباد از آن جمله است.

عزیزی از اجرای ۵۲۰ عنوان پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیاردتومان از سوی 10 سازمان و 5 منطقه زیرنظر این نهاد خبر داد و گفت: تأکید بر زیست محیطی محوریت پروژه‌ها است به نحوی که امسال با احداث خط پردازش زباله با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شهر یزد کمک زیادی به بحث زیست محیطی خواهد شد.

شهردار یزد با اشاره به اینکه یکصد کنتور آب آشامیدنی در فضای سبز شهری خارج می‌شود گفت: کمپ نگه داری از حیوانات بی پناه احداث شده که در این راستا مطالبات هم مردم هم حامیان محیط زیست برآورده خواهیم کرد.

وی راه‌اندازی خط استفاده از آسفالت بازیافتی، تکمیل تردد رینگ شهری از طریق احداث زیرگذر سه راه آتش نشان، پروژه شهر هوشمند، پروژه شهروند سپاری، رینگ دوچرخه سواری اعم از پارک آزادگان، خیابان بوعلی، طراحی مسیرهای دیگر برای دوچرخه سواری در حال انجام است، را از دیگر اقدامات دانست.

شهردار یزد در پاسخ به سؤالی در زمینه دلیل توقف ساخت مقبره مرحوم آذریزدی گفت: به دلیل مشکلاتی که با هیئت امنای محل احداث این مقبره پیش آمد، باید برنامه دیگری طرح‌ریزی و نسبت به ادامه فعالیت اجرایی اقدام شود و اکنون این پروژه متوقف مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای پروژه‌های فرهنگی در سال جاری گفت: زیرساخت‌های پروژه‌های فرهنگی تأمین شده و امسال عملیات اجرایی فرهنگ‌سرا و پلاتو شهری در دستور کار قرار دارد.

عزیزی افزود: شهر جهانی یزد مورد اقبال مردم، گردشگران و توریست‌ها قرار دارد و به لحاظ قدمت و جایگاه شهر بزرگی است و با توجه به اینکه استان یزد از قاریان سرشناس زیادی برخوردار است امیدواریم بتوانیم در این زمینه حمایت‌ها و فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: البته در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی مصوباتی توسط شورای اسلامی شهر و همچنین شهرداری وجود داشته که اختصاص خانه قدیمی وزیری به جامعه قرآنی از آن جمله است .

انتهای پیام
captcha