برگزیدگان استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند
کد خبر: 3910856
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
اعرابی خبر داد:

برگزیدگان استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به‌صورت مجازی و اعلام برگزیدگان این مرحله خبر داد.

فرج الله اعرابی، معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اعلام این خبر که مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان چهارمحال‌وبختیاری به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز  دانش‌آموزان و فرهنگیان استان  (یادواره سال رونق تولید ) به صورت مجازی و با ارسال آثاردانش‌آموزان از شهرستان‌ها و مناطق به اداره قرآن، عترت و نماز از اوایل  تیرماه ۹۹ آغاز و پس از طی فرایند داوری، با معرفی نفرات برتر استانی راه یافته به مرحله کشوری پایان یافت.

اعرابی افزود: این مسابقات هر ساله با هدف تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به سوی فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن‌کریم، توسعه وترویج مفاهیم نماز و همچنین شناخت زندگانی و سیره معصومان(ع) در بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در سال تحصیلی 99-98 به علت شیوع ویروس کرونا مسابقات به صورت غیرحضوری و با شرکت بیش از 76 هزارنفر در مرحله آموزشگاهی، 12 هزارنفر در مرحله شهرستانی و 950 نفر در مرحله استانی برگزار شد.

اعرابی بیان کرد: دانش آموزان در ۱۴ رشته در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم و فرهنگیان نیز در 5 رشته به رقابت پرداختند، درپایان ۴۴ دانش‌آموز در بخش مسابقات آوایی، ۳۰ نفر از دانش‌آموزان در بخش مسابقات پژوهشی و 10 فرهنگی منتخب استانی به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

وی افزود: ارسال آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان منتخب به وزارتخانه در فضای مجازی و از طریق  بارگزاری در شبکه شاد تا پایان تیرماه  انجام و  مرحله کشوری مسابقات نیز به صورت مجازی در مردادماه ۹۹  برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی‌وفرهنگی آموزش‌وپرورش استان در پایان گفت: در مجموع، ۲۲۴ دانش‌آموز متوسطه اول و دوم  و 30 فرهنگی در این مسابقات به عنوان نفرات برتر استانی شناخته و در فرصت مناسب مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha