واکنش رهبر آفریقایی به انتقادات از دین سنتی اهالی غنا
کد خبر: 3911103
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

واکنش رهبر آفریقایی به انتقادات از دین سنتی اهالی غنا

رهبر و بنیانگذار دین سنتی «روشنگری نیو گاوریل» در «سومانیا» (Somanya) شهر «ییلوکروبو» (Yilo Krobo) در استان شرقی غنا در واکنش به انتقادات از عملکرد این آئین سنتی گفت: خداوند انسان را براساس دینش قضاوت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در غنا، طرقبوی آناگلسی، رهبر و بنیانگذار دین سنتی «روشنگری نیو گاوریل» (New Gavriel Enlightenment Traditional) در پاسخ به منتقدان جشنواره سالانه «اوولگبیزا» (Avulegbeza) گفت: دین و ایمان شخص در قلب فرد نهفته است، نه لزوماً در دین ظاهری او.

وی مدعی شد: اگر مردم می‌گویند مذهب سنتی بد است، من به آنها می‌گویم که دین در قلب آدمی جاری است؛ کارهایی که انجام می‌دهید، خوب یا بد، این همان چیزی است که خداوند براساس آن، شما را مورد قضاوت قرار خواهد داد.

طرقبوی آناگلسی همچنین از دولت خواست همان گونه که برای مسیحیان و مسلمانان نیز مرسوم است، تعطیلات عمومی برای بزرگداشت آئین‌های سنتی منظور شود؛ چرا که به ظن او دین سنتی آفریقا نیز سزاوار چنین توجهی است، زیرا براساس قانون اساسی 1992 به رسمیت شناخته شده است.

در ماده 21 (a) و (c) قانون اساسی 1992 به ترتیب آمده است، همه افراد حق آزادی اندیشه، وجدان و اعتقاد را دارند که باید شامل آزادی علمی، آزادی عمل و تجلی آن در هر مذهبی باشد. به گفته بنیانگذار این فرقه، این قانون، دولت را ملزم می‌کند که تمام ادیان از جمله آئین سنتی را به رسمیت بشناسد.

این رهبر دینی معتقد است که آئین سنتی در قانون اساسی غنا در سال 1992 به رسمیت شناخته شده است و قدیمی‌ترین مذهب در غنا، در میان مذاهب مسیحی و اسلامی است، از این رو به همان اندازه که ادیان فوق دستاورد داشته‌اند، آئین سنتی نیز به توجه احتیاج دارد.

انتهای پیام
captcha