بهسازی ۲۲۰۰ منزل مددجویان کمیته امداد اردبیل
کد خبر: 3911182
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

بهسازی ۲۲۰۰ منزل مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای اجرای طرح «بهسازی مسکن» در سال ۱۳۸۵، بنیاد مسکن استان اردبیل تاکنون ۲۲۰۰ مسکن مددجویی را مورد بهسازی و نوسازی قرار داده است.

بهسازی ۲۲۰۰ منزل مددجویان کمیته امداد توسط بنیاد مسکن استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، ۲۸ تیرماه، در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد مسکن استان اردبیل، گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون در قالب طرح «بهسازی مسکن» ۲۲۰۰ منزل خانوار تحت حمایت توسط بنیاد مسکن مورد بهسازی و نوسازی قرار گرفته است.
وی ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد مسکن استان اردبیل برای خانه‌دارشدن، ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات مناسب به اقشار بی‌بضاعت جامعه، بیان کرد: خواستار هم‌افزایی هرچه بیشتر برای تامین مسکن خانوار تحت حمایت هستیم.
دشتی، با اشاره به مفاد و اهداف تفاهمنامه همکاری، اظهار کرد: این تفاهمنامه به مدت یک‌سال منعقد شده که بهسازی منازل مددجویان روستایی از مهم‌ترین اهداف آن است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه پس از معرفی مددجویان واجدشرایط، از طرف بنیاد مسکن ۴۰ میلیون تومان تسهیلات به آن‌ها پرداخت خواهد شد، گفت: همچنین ۲۵ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض از سوی بنیاد به خانوار تحت حمایت اعطا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات هم از سوی کمیته امداد استان اردبیل به منظور بهسازی و نوسازی منازل مددجویان پرداخت خواهد شد، بیان کرد: برخی از خانوار تحت حمایت ساکن در روستا‌ها از منزل مقاوم برخوردار نیستند که درصدد هستیم فعالیت‌های بیشتری را در تامین مسکن مناسب برای آن‌ها به کارگیریم.
دشتی، با اعلام اینکه با توجه به گستره نیازمندی خانوار تحت حمایت به مسکن، ضرورت دارد خیران، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیش از پیش به یاری آن‌ها بشتابند، خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عمرانی و تامین مسکن مناسب برای مددجویان ساکن در مناطق محروم است که این امر می‌تواند زمینه‌ساز توانمندسازی و خوداتکایی آن‌ها شود.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اولویت خدمات عمرانی این نهاد با مناطقی است که دارای ضریب بالای محرومیت هستند، گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای رفع مشکلات ضروری مددجویان در مناطق محروم با ضریب هشت، هفت و شش درنظر گرفته‌ایم تا راهگشای اساسی در کاهش فقر و محرومیت این مناطق باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مددجویان تحت حمایت هستیم، تاکید کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار تحت حمایت که فاقد مسکن مناسب هستند، برسانند.

انتهای پیام
captcha