هویت‌یابی و تعالی جامعه از وظایف اقشار اثرگذار دینی است
کد خبر: 3911347
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

هویت‌یابی و تعالی جامعه از وظایف اقشار اثرگذار دینی است

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، هویت‌یابی و تعالی جامعه در مسیر جنگ تمدنی را از وظایفی دانست که بر دوش مداحان و اقشار اثرگذار دینی و فرهنگی قرار گرفته است.

احیای سیره ومکتب ائمه اطهار از وظایف مداحان استبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام رضا دیلمی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به برگزاری انتخابات کانون مداحان گلستان در سوم مردادماه امسال، اظهار کرد: بخشی از اصول و راهبردهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بر عهده تشکل‌های دینی و مداحان اهل بیت‌(ع) است.

وی گفت: سبک زندگی مورد اشاره در این بیانیه، سبک زندگی تمدن‌ساز و در قامت اسلام ناب است و باید در خانواده‌ها و جامعه نهادینه شود. جوانان در تمام زمینه‌ها، محور و مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم هستند.

دیلمی با اشاره به نقش مداحان در جذب و ایجاد هسته‌های مقاومت، تصریح کرد: هویت‌یابی و تعالی جامعه در مسیر جنگ تمدنی از وظایفی است که امروز بر دوش مداحان و اقشار اثرگذار دینی و فرهنگی است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که باید به‌سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم تا امر ظهور حضرت حجت محقق شود، افزود: مداحان باید در انتخاب متون مداحی توجه ویژه‌ای به مباحث معرفتی و بصیرت‌افزایی و ایجاد انسجام و فرهنگ ایثار و مقاومت داشته باشند و به همین جهت در مسیرسازی تحقق این امر نقش وظیفه بسیار خطیری دارند و مهم‌ترین هدف آنان باید احیای سیره و مکتب ائمه اطهار‌(ع) باشد.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این‌که برپایی روضه‌ها و تکیه بر گفتمان قرآن و عترت، مکتب اهل بیت‌(ع) را حفظ و صیانت می‌کند، تصریح کرد: در این مسیر باید معارف بر احساسات غلبه کند و مداحان باید با بهره‌گیری از آیات و روایات از محتواهایی استفاده کنند که معرفت‌افزایی داشته باشد.

وی در پایان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، مداحی و ستایشگری اهل‌بیت‌(ع) را پدیده‌ای انسانی، ایمانی و هنری و دارای جایگاهی رفیع خوانده‌اند؛ لذا وظیفه مداحان است که این پدیده‌ کم‌نظیر کاملاً اسلامی و دینی را برای ایجاد رویش‌ها در مسیر اسلام ناب، دفاع از ارزش‌ها و رضای الهی هدایت کنند.

انتهای پیام
captcha