دوره آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب در ابرکوه برگزار می‌شود
کد خبر: 3911609
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

دوره آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب در ابرکوه برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان یزد از برگزاری دوره آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب در ابرکوه خبر داد و گفت: امکان برگزاری دوره‌های تخصصی با هدف ارتقای دانش و توانمندسازی طلاب و روحانیون در سایر شهرستان‌ها وجود دارد.

دوره آموزش داستان‌نویسی ویژه طلاب در ابرکوه برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رییس حوزه هنری استان یزد 30 تیرماه در دیدار با حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به همایش مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری بر ضرورت تعریف و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترک عملیاتی و بومی در استان تأکید کرد.

کوچک‌زاده اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید، نشست‌هایی با حضور کارشناسان واحدهای هنری در حوزه هنری استان برگزار و برنامه‌ها و موضوع‌های مختلف تبیین و مطرح شد، که امیدواریم به همراه طرح‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان به طور مشترک اجرا شود.

وی بر لزوم ارتباط گسترده بین حوزه هنری استان و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها تأکید و اظهار کرد: در گام نخست سعی داریم فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری مشترک در برخی شهرستان‌ها آغاز کنیم و امیدواریم با هم‌افزایی، همت مضاعف و کارهای عملیاتی زمینه مناسب برای حضور جریان‌های مردمی فرهنگی و هنری در مناطق مختلف استان فراهم شود.

کوچک‌زاده با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار، شهردار و رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه بزودی دوره آموزش داستان طلاب در این شهرستان آغاز می‌شود، ادامه داد: امکان برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش هنر با هدف ارتقای دانش و توانمندسازی طلاب، روحانیون و هنرمندان در سایر شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

رییس حوزه هنری استان به ظرفیت‌های خوب برخی شهرستان‌ها در عرصه‌های نمایشی اشاره کرد و افزود: حوزه هنری ارتباط و زمینه همکاری خوبی با هنرمندان نمایشی شهرستان‌های ابرکوه، بافق، میبد و اردکان داشته و باید ظرفیت‌ بقیه شهرستان‌ها را نیز فعال کرد.

وی از راه‌ا‌ندازی باشگاه فیلم در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: علاقه‌مندان در این باشگاه علاوه بر تولید اثر، آموزش‌های لازم در عرصه فیلم‌سازی و تحلیل فیلم را فرا می‌گیرند.

این مقام مسئول، اجرای این طرح را منوط به مطالبه و اعلام آمادگی شهرستان‌ها و اندکی پشتیبانی مالی دانست و افزود: اجرای این طرح با همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی دور از دسترس نیست.

رییس حوزه هنری یزد همچنین پیشنهاد کرد با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی، ساختمان یا فضای‌های خاص هنری در شهرستان‌ها برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری در راستای شکوفایی استعدادها و فعال‌سازی ظرفیت‌های هنری و ادبی شهرستان تعیین شود.

کوچک‌زاده، برگزاری یادواره شهدای طلبه استان(جنود حق) در مهرماه سال گذشته را حرکت مشترک خوب و ارزشمند حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: هدف ما ایجاد زمینه‌ای برای گردآوری، ثبت و ضبط خاطرات طلاب و روحانیون رزمنده یزدی در دفاع مقدس و انتشار کتابی در این‌باره بود که امیدواریم با استمرار شب‌های خاطره با همکاری بسیج طلاب، کتاب خاطرات این عزیزان را چاپ و منتشر کنیم.

وی برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزی «والعصر» با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های مشترک دو نهاد در سال 98 اعلام کرد و با بیان اینکه محتوای خوبی در 18 نشست قبلی والعصر تولید شد بر استمرار آن به صورت مجازی در شرایط فعلی یا حضوری پس از پایان بحران کرونا تأکید کرد.

یادآور می‌شود دشتی، حُسنی، غفاریان، جاور و فیاض به ترتیب به عنوان کارشناسان واحدهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، هنرهای تصویری، هنرهای نمایشی و آموزش و پژوهش حوزه هنری استان برنامه‌های پیشنهادی و فعالیت مشترک عملیاتی واحد خود را ارائه کردند.

در پایان مقرر شد برنامه‌های مشترک پس از تأیید ستاد و ثبت در سامانه برنامه‌های حوزه هنری در قالب تفاهم‌نامه اجرا شود.

انتهای پیام
captcha