دانشگاه محلی برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان است
کد خبر: 3911808
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

دانشگاه محلی برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به جایگاه و نقش مهم دانشگاه در هدایت جامعه گفت: دانشگاه محلی برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان است.

دانشگاه محلی برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد 31 تیرماه در نشست ستادشاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با اشاره به جایگاه و نقش مهم دانشگاه در هدایت جامعه اظهار کرد: دانشگاه محلی برای شکوفایی علمی و فرهنگی دانشجویان است.

وی با قدردانی از همکاری و مساعدت مسئولان دانشگاه با بنیاد در راستای ارتقای سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: تلاش مسئولان دانشگاه در ارائه خدمت ستودنی است و این نشان از روحیه ایثارگرانه آنان است.

زارع افزود: دغدغه مسئولان دانشگاه ارزشمند است و همواره در خصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر لطف و محبت داشته و دارند و در سطح کشور زبانزد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد با تأکید بر لزوم نیازسنجی در هنگام انتخاب رشته، اظهار کرد: متأسفانه اکثر جوانان به دنبال اشتغال در دستگاه‌های دولتی هستند که ظرفیت محدودی دارند و لازم است با مشاوره صحیح دانشجویان به مسیر صحیح هدایت شوند و با توجه به نیاز بازار کار انتخاب رشته کنند.

زارع با تقدیر از تلاش اساتید دلسوز دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد با حضور اساتید متعهد و دلسوز که به‌خوبی نقش پدرانه خود را ایفا می‌کنند، در تمام زمینه‌ها ازجمله حرکت‌های جهادی، فعالیت‌های آموزشی و دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت پیشگاه است.

معصومه طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز هدف دانشگاه آزاد اسلامی را بررسی صفر تا صد مسائل مختلف درسی و مالی دانشجویان شاهد و ایثارگر برشمرد و گفت: در راستای یادگیری دانشجویان و فرزندان این قشر در بُعد فرهنگی فعالیت‌ها باید به‌صورت جهادی و قرارگاهی انجام شود.

طباطبایی اظهار کرد: دانشجویان خانواده شهید و ایثارگر جامعه صرفاً نباید حمایت مالی شده و هزینه تحصیلی آنان پرداخت شود بلکه با توجه به تغییر رویکرد و نگرش دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در مباحث اشتغالزایی، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی باید به‌صورت جهادی به سمت سرمایه‌گذاری بروند تا فرزندان شاهد و ایثارگر در بازار کسب و کار فرصت‌های شغلی و فعالیت پژوهشی پیدا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال تحصیلی جدید بتوان براساس برنامه‌ریزی جامع و کامل‌تر به اهداف لازم در زمینه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دست یافت.

محمدرضا دهقانی اشکذری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در این نشست با تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی به‌خصوص شهید سردار سلیمانی بیان کرد: این شهید دغدغه دفاع از حریم و خاک مرزهای کشور را داشت و حتی فرصت‌هایی را برای رفع مشکلات خانواده‌ شهدا و ایثارگر اختصاص می‌داد و این منش باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

دهقانی افزود: هرچقدر به دانشجویان شاهد و ایثارگر خدمت‌رسانی شود باز هم کم است و مسئولان دانشگاهی باید با جدیت و همت در این مسیر حرکت کنند.

مجید دست‌افشان، مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز خدمت‌رسانی به فرزندان شاهد و ایثارگر را افتخاری بزرگ دانست و اظهار کرد: امیدواریم همچنان با همکاری مسئولان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه بتوانیم در راستای موفقیت دانشجویان شاهد و ایثارگر تلاش کنیم.

دست‌افشان تعداد دانشجویان ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را بیش از ۸۰۰ نفر برشمرد و افزود: از این میان تعداد ۳۰ دانشجو در مقطع دکتری، ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha