دشمن برای تخریب حوزه علمیه و دانشگاه برنامه مدون دارد
کد خبر: 3912166
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
آیت‌الله علوی گرگانی:

دشمن برای تخریب حوزه علمیه و دانشگاه برنامه مدون دارد

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجو است، گفت: تلاش امام راحل این بود این که حوزه و دانشگاه از همدیگر بهره ببرند. 

دشمن برای تخریب حوزه علمیه و دانشگاه برنامه مدون داردبه گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی، امروز، دوم مردادماه، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در قم گفت: دشمن همیشه در صدد ایجاد فاصله بین روحانیت و دانشجو است. تلاش امام راحل  این بود این فاصله از بین برود و هر دو نهاد از همدیگر بهره ببرند؛ اگر این دو نهاد با هم مرتباط باشند آثار آن نصیب جامعه خواهد شد.
 
ایشان افزود: دشمن همه تلاشش جدایی بین حوزه و دانشگاه است و برای همین سعی دارند هر طوری است فاصله ایجاد کنند.
 
علوی گرگانی بیان کرد: باید سعی کرد با انجام برنامه بهتر این برنامه دشمن را خنثی و حوزه را بیش از گذشته به دانشگاه نزدیک‌تر  و ارتباط را هم بیش از پیش قوی‌تر کرد.
 
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با بیان این که امروز شاهد هجمه‌های فراوان علیه حوزه هستیم، گفت: همین مسئله باعث شد با جدیت تمام وارد عرصه دفاع از حوزه علمیه شویم  و همه تلاشم را برای از بین بردن مظلومیت حوزه علمیه در جامعه و مجلس انجام خواهم داد. از جمله این مظلومیت که حوزه علمیه در آموزش عالی جایگاهی ندارد. 
 
فلاحی گفت: حوزه‌های علمیه با این که آموزش عالی هستند ولی کمتر مورد توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و قرار است با انجام طرح و برنامه‌هایی حوزه به جایگاه اصلی برسد.
 
سخنگوی آموزش و تحقیقات مجلس افزود: محدودیت و بی مهری تنها در باب معیشت طلاب و روحانیون نیست، بلکه در بحث آموزش است. اگر این مسئله تاکنون به اینجا رسیده به این دلیل است که حوزه علمیه برخلاف جامعه المصطفی نماینده پارلمانی در مجلس ندارد تا از حق و حقوقش دفاع کند.
انتهای پیام
captcha