حج امسال رسیدگی به فقرا و بیماران کرونایی است
کد خبر: 3912253
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
امام جمعه شهرستان پردیس:

حج امسال رسیدگی به فقرا و بیماران کرونایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان پردیس ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی که از مصادیق بارز آن حضور در نماز جمعه است، بیان کرد: کسانی که قرار بود امسال به سفر حج مشرف شوند، در شرایط امروز حج آنها رسیدگی به فقرا و کمک به آسیب دیدگان کرونایی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا در پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس ظهر امروز ۳ مردادماه، در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر فاز چهار پردیس برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی که از مصادیق بارز آن حضور در نماز جمعه است، اظهار کرد: کسانی که به نماز جمعه نمی‌آیند، نماز، ذکات، حج، روزه و هیچ گونه عمل خیری از آن‌ها پذیرفته نمی‌شود و این‌گونه خداوند نیز از آن‌ها دوری می‌کند.

 

آمرزش گناهان در سایه شرکت در نماز جمعه

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: «مَنْ تَرَکَ ثَلَاثَ جُمَعٍ تَهَاوُنًا بِهَا، طَبَعَ اللَّهُ عَلَى قَلْبِهِ» پیامبر خدا (ص) می‌فرماید هر کس که سه نماز جمعه (پیاپی) را از روى اهمّیت ندادن به آن ترک کند، خداوند بر دل او مُهر می‌‏زند. یعنی انسان دیگر واقعیات را نمی‌فهمد، مثل یک بطری است که در آن بسته است و داخل آب قرار بگیرد حتی قطره‌ای هم آب داخل بطری نمی‌رود، چون در آن بسته است. اگر کسی سه نماز جمعه را پشت سر هم ترک کند قلب او مُهر می‌خورد، دیگر نور و رحمت الهی به آن قلب وارد نمی‌شود. اما اگر کسی برای رضای خدا و برای اجر و قرب به نماز جمعه بیاید خدا گناهانش را می‌بخشد و از نو برای او حساب باز می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان که شب گذشته از سوی جنگنده‌های آمریکایی، صهیونیستی صورت گرفت، بیان کرد: تهدید هواپیمای مسافربری بی‌عرضگی، ضعف وحشت و ذلت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را نشان داد.

 

سه راهکار امام باقر(ع) برای فعال کردن استعدادهاى بالقوه شیعیان

وی با اشاره به روز ۷ مردادماه، شهادت جانسوز حضرت امام محمدباقر (ع) اظهار کرد: یکى از ویژگی‌هاى دوران امامت امام محمدباقر (ع) این بود که گرچه ظاهر اسلام در برخى از مسائل چشمگیر حفظ شده بود، اما از روح اسلام و معناى اسلام خبرى نبود و به تدریج مردم را به‏ وسیله علماى وابسته به دستگاه خلافت به سمتى مى‏‌کشاندند که بعد از گذشت چند سال مردم دیگر از قرآن و از دین چیز درست و زیادى نمى‏‌دانستند، در آن‏جا نماز جماعت هست، قاضى هست، اما قاضى وابسته به همان خلیفه، امام جماعت وابسته به همان خلیفه، مردم الهام‏ گیرنده دین از همان خلیفه فاسدِ فاسقِ فاجر، همان عبدالملکى که وقتى به خلافت رسید نشسته بود داشت قرآن می‌خواند، خبر آوردند که تو را هم جانشین خودش کرده، قرآن‏ را بوسید گذاشت روى طاقچه گفت «هَذا فراقُ بَینى و بَینِک» این فراق من و توست. دیگر تمام شد خداحافظ قرآن! خداحافظى کرد و رفت تا مُرد.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: امام محمدباقر (ع) سه راه‏کارِ اصلى یعنى ایجاد تشکیلات، خوراک‏ دهى فکرى - ایدئولوژیک و بصیرت ‏افزایى سیاسى را با هدف فعال کردن استعدادهاى بالقوه شیعیان در دستور کار خود قرار ‏‌دادند. سه راهکارى که در هر زمان و در مقابل پیچیده‌‏ترین فعالیت‏‌هاى خصمانه اسلام اموى -آمریکایى امکان تحقق دارد.

حضور در نمازجمعه، از مصادیق تقوا/ حج امسال رسیدگی به فقرا و بیماران کرونایی است

عرفه، روزی که برای مناجات همگانی 

وی همچنین با اشاره به روز عرفه اظهار کرد: عرفه از عید‌های بزرگ و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده، سفره جود و احسان خود را برای آن‌ها گسترده است. شیطان در این روز از همه اوقات خوارتر و حقیرتر و خشمناک‌تر است.

امام جمعه شهر پردیس همچنین در ادامه گفت: روایت شده که حضرت زین العابدین (ع) در روز عرفه صدای فقیری را شنید که از مردم کمک می‌خواست. حضرت فرمود: وای بر تو، آیا دست نیاز به سوی غیر خدا دراز می‌کنی در حالی که امید می‌رود در این روز بچه‌هایی که در شکم مادر هستند، مورد فضل و لطف الهی قرار گیرند و سعادت‌مند گردند. همچنین در روایتی از حضرت صادق (ع) آمده است: کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود تا رمضان آینده آمرزیده نمی‌شود مگر اینکه روز عرفه را درک کند. به عبارت دیگر تنها امید کسانی که در ماه رمضان بخشیده نشده‌اند روز عرفه است. بهترین عمل در روز عرفه دعاست و تنها روزی که برای مناجات همگانی معرفی کرده‌اند روز عرفه است.

 

حج امسال، رسیدگی به فقرا و کمک به آسیب دیدگان کرونا

وی با اشاره به فرارسیدن عید قربان گفت: کسانی که قرار بود امسال عازم بیت الله الحرام شوند، در شرایط امروز جهان، حج آنها رسیدگی به فقرا و کمک به آسیب دیدگان کرونایی است. امسال با وجود این بیماری منحوس خداوند بنده‌های خود را امتحان می‌کند و امسال خداوند همه را و هرکسی که ادعایی دارد و به ایمان و اعتقاد خود می‌بالد و کسانی که شدیدا از جهنم و آتش گریزانند و تلاش می‌کنند به بهشت بروند را در میدان عمل قرار داده تا به ما نشان دهد اینکه چقدر حاضریم در راه خداوند فدا کنیم و فدا بشویم مانند حضرت ابراهیم (ع).

امام جمعه پردیس اضافه کرد: این روز‌ها دست‌های زیادی به خاطر بیماری کرونا و بیکاری به خاطر این بیماری و سختی معیشت به علت گرانی و تورم غیرمنطقی این روز‌ها به آسمان بلند است و خداوند هم نیاز این‌ها را می‌خواهد از سوی بنده‌های با ایمان و با تقوا و دلسوزی مثل شما برطرف کند پس بشتابیم و از این افراد دستگیری بکنیم تا در این میدان عمل جزء کسانی که رضایت خداوند را جلب کرده اند باشیم.

 

باید در فضای مجازی فعال بود نه منفعل

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای در فضا‌های مجازی گفت: ترولرسم؛ چهره‏ دیگر تروریسم و رویکرد جدید منافقین در «جنگ روایت‌ها و رسانه» است و «اوباش اینترنتی» اکنون وجه دیگرى از همان تروریسم است. کسانى با پنهان شدن در پشت شناسه‏‌هاى دروغین و اکانت جعلى؛ بمب‌‏هاى خبریِ دروغ، شایعات حیرت‏ افزا، نفرت ‏برانگیزى‏‌ها، روزانه حدود سى، چهل هزار مطلب دروغ و شایعه و اهانت به مقدسات و نمادهاى دینى و انقلابى تولید می‌شود، از این‏ رو جاى تعجب ندارد اگر در عرض کمتر از ۴۸ ساعت در یک عملیات «ضریب‏ دهى انفجارى»؛ بیش از ۵ میلیون توئیت زده شد و هشتگ «اعدام نکنید» جهانى شده و در صدر اخبار فضاى مجازى قرار گرفت و در مقابل جنگ رسانه‌‏اى دشمن و ترول‏‌هاى مجازى باید هم باور کنیم که جنگ رسانه‌ای را دشمن راه انداخته و اینکه میدان جنگ رسانه‌ای را بشناسیم و مقابله کنیم. بنابر این باید در این میدان فعال بود نه منفعل و تلاش کنیم تا سواد دیجیتالی و رسانه‌ای خودمان را بالا ببریم و در زمینه‌های تحلیل و تولید محتوا‌های فرهنگی و تولید مؤثر رسانه‌ای و جریان‌سازی رسانه‌ای داشته باشیم.

 

تورم از عوارض عدم موفقیت در هدایت نقدینگى به سمت تولید است

وی در انتهای سخنان خود با اشاره به گرانی‌های اخیر علل «غیرمنطقى» گرانى و تورم در جامعه افزود: آنچه در ماه‌‏هاى اخیر در اقتصاد ایران اتفاق افتاده که باعث افزایش شدید قیمت‌‏ها و کاهش قدرت خرید و افت رفاه و معیشت مردم شده، از سنخ عوامل «غیرمنطقى» گرانى و تورم است. مثل افزایش قیمت ارز در بازار آزاد و افزایش نقدینگى طى سال‏‌هاى ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ که میزان نقدینگى در کشور رشدی حدود ۵ برابر داشته است (از ۴۸۰ هزار میلیارد تومان به حدود ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان). این در حالیست که نرخ رشد اقتصادى (رشد تولید) به شکل واقعى طى این سال‏ها حدود صفر (یا اندکى بالاتر از صفر) بوده است. قاعده اقتصاد کلان حکم می‌کند که افزایش نقدینگى اگر منجر به افزایش تولید نشود، به ‏طور طبیعى منجر به افزایش قیمت‌‏ها و تورم و گرانى خواهد شد، ولو با تاخیر. در واقع تورم ناشى از افزایش نقدینگى، از عوارض جانبى عدم موفقیت در هدایت نقدینگى به سمت تولید است.

خبرنگار: نسا زارع

انتهای پیام
captcha