بنیاد مستضعفان منشأ تحولات مثبت در سیستان‌وبلوچستان شده است
کد خبر: 3912310
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

بنیاد مستضعفان منشأ تحولات مثبت در سیستان‌وبلوچستان شده است

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان گفت: بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت‌زدایی از منطقه نسبت به سال‌های قبل رشد فزاینده‌ای داشته و منشأ تحولات و تغییرات مثبتی در این استان شده است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی، استاندار صبح امروز، 4 مردادماه در نشست با رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: توجه بنیاد مستضعفان به این استان شتاب فزاینده و نگاه مطلوب‌تری داشته به‌گونه‌ای که طی یک ماه اخیر رئیس این سازمان به‌منظور ارزیابی مناطق مختلف شمال و جنوب دو بار به این منطقه سفر کرده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در مجموع ۶۰ میلیارد تومان از طریق نهادهای کمیته امداد و بهزیستی به سیستان و بلوچستان کمک کرده است، افزود: توجه به حاشیه‌نشینی شهر چابهار و همچنین کمک‌های مستقیم با اهدای سبد کالا، کمک‌های نقدی و کمک به تأمین زیرساخت‌های این منطقه نتیجه مثبت سفر رئیس بنیاد مستضعفان به این استان بوده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در طرح توسعه نیروگاه چابهار اشاره کرد و گفت: مشارکت در سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه ‌بر تولید اشتغال به سایر پروژه‌ها نیز تحرک می‌بخشد.

سید‌پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این نشست بیان کرد: این بنیاد با هدف محرومیت‌زدایی، ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۴۵ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد و بهزیستی به شهرستان‌های چابهار و قصرقند اختصاص داده است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور ادامه داد: در یک طرح ضربتی ۲۰ هزار بسته حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر از طریق بنیاد علوی در اختیار این شهرستان‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان متعهد شد تا ۲۰ میلیارد تومان به‌منظور تأمین زیرساخت‌های برق حاشیه شهر چابهار اختصاص دهد، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق حاشیه چابهار را نیز به‌صورت رایگان تأمین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

این مقام مسئول افزود: تعدادی از مدارس و مراکز بهداشتی مورد نیاز حاشیه شهر چابهار نیز پس از جانمایی و تحویل زمین توسط این بنیاد احداث و همچنین هزینه خرید خودروهای جمع‌آوری زباله از مناطق حاشیه شهر نیز پرداخت خواهد شد.

فتاح بیان کرد: علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام، اجرای طرح‌های عمرانی و تسهیلات قرض‌الحسنه، بیش‌ از ۱۰ هزار بسته غذایی هر کدام به ارزش سه میلیون ریال نیز برای افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha