پویش «جشن خانگی غدیر» در یزد راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3913214
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳

پویش «جشن خانگی غدیر» در یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد از راه‌اندازی پویش «جشن خانگی غدیر» به مناسبت ایام عید غدیرخم در این استان خبر داد.

پویش «جشن خانگی غدیر» در یزد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد 7 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب درج شده در یکی از رسانه‌های مجازی یزد به نقل از معاون فرهنگی این سازمان و با تیتر نامناسب با عنوان «با هیئت‌های عزاداری متخلف برخورد می‌کنیم» اظهار کرد: عقلا، شرعا و اخلاقا سلامت مردم خط قرمز ما است و وزارت بهداشت زندگی با کرونا را عنوان می‌کند، این نکته لازم است که ذکر، دعا، توسل و مخصوصا محرم بخش مهمی از زندگی ما است و می‌خواهیم در شرایط کرونا با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی این بخش مهم از زندگی خود را حفظ کنیم و نمی توانیم بخش مهمی از زندگی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و عبادی را تعطیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید خلاقیت‌های مختلف در عرصه مناسک شرعی را مدنظر داشته باشیم از اجرای طرح «پویش خانگی جشن‌های غدیر» خبر داد و ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و حضور فرزندان در خانه، این طرح در دستور کار قرار گرفت تا مراسم‌های خانگی توسعه یابد و به خانه‌های امام حسینی تبدیل شود و پویش جشن خانگی همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.

حیدری فضاسازی بیرونی، تزیینات داخلی، قرائت دسته جمعی زیارت به مناسبت‌های مختلف، تهیه کیک خانگی با موضوع غدیر، نقاشی کودکان، شعرخوانی و ... را از محورهای این پویش دانست و بر ایجاد خلاقیت‌ و ابتکار در اجرای مناسک شرعی تاکید کرد و گفت: مراسم عزاداری ماه محرم نیز می‌توان با تعداد محدود و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اجرایی کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم تشویق به برپایی مراسم دعای عرفه تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم به عدم انتقال بیماری کرونا کمک کنیم، باید به جای محدودکردن فضا و زمان مکان برگزاری را بسط دهیم و از ظرفیت‌های روباز بهره‌مند شویم.

حیدری با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله برگزاری مراسم در فضای روباز، در صورت برگزاری در فضای سرپوشیده با حداکثر ظرفیت یک سوم و تهویه مناسب، حضور مخاطبان با ماسک و قرآن و مهره شخصی و  همچنین ضدعفونی کردن مکان قبل از اجرای برنامه و ممنوعیت از توزیع نذورات اشاره کرد.

وی از تشکیل ستاد محرم در این استان خبر داد و گفت: این ستاد عهده‌دار بررسی نحوه برپایی مجالس عزا، سینه‌زنی هیئات یزدی و معیار توزیع نذورات است.

انتهای پیام
captcha