کودکان یزدی با فرهنگ اصیل دارالعباده آشنا می‌شوند
کد خبر: 3913238
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱

کودکان یزدی با فرهنگ اصیل دارالعباده آشنا می‌شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی عکس با موضوع «کودکان، هویت شهر میراث جهانی» با هدف آشنایی کودکان با فرهنگ، آداب و رسوم و هویت شهر دارالعباده و دارالعلم استان یزد خبر داد.

کودکان یزدی با فرهنگ اصیل دارالعباده آشنا می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد 7 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان اظهار کرد: این سند در محورهای مختلف اعم از سلامت، خانواده، ازدواج، ورزش و .... تهیه و سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم تقویت و تحکیم بنیان خانواده براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که در قالب اصول شانزده‌گانه از جمله ایجاد خانواده‌ سالم، فرزندآوری و فرزندپروری، احترام به سالمندان مطرح کردند سعی شده برنامه‌هایی را در حوزه آموزش‌های پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج برای خانواده‌ها در دستور کار قرار دهیم.

دانش برگزاری کارگاه‌ آشنایی دختران و پسران در شرف ازدواج با ویژگی‌های روانی و زیستی با محوریت سازمان بهزیستی، برگزاری دوره‌های مهارت‌ کاربردی زندگی زناشویی در مدارس، دانشگاه‌ها، فرهنگسراها و سرای محلات را از جمله اقدامات در دستور کار دانست.

وی اجرای برنامه‌ها در قالب گفتمان‌سازی در خانواده‌ها از سوی مراکز مشاوره را از دیگر اقدامات دانست و افزود: در تلاشیم با حضور اساتید مجرب تجارب زندگی‌های موفق را گسترش دهیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اولین نمایشگاه عکس به صورت بین‌المللی با موضوع «کودکان، هویت شهر میراث جهانی» با محوریت امور بانوان و خانواده استانداری خبر داد و گفت: این برنامه با حضور پنج داور بین‌المللی در مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این ویژه برنامه تصاویر کودکان از ۲۲۰ شهر دوستدار کودک دریافت و یونیسف نیز قرار است تصاویر منتخب را در قالب یک کتاب منتشر کند.

دانش افزود: کودکان امروز از فرهنگ و هویت خود فاصله گرفته‌اند و با اجرای این برنامه سعی می‌شود آنها را به فرهنگ اصیل خود نزدیک کنیم و در واقع کودکان یزدی سفیران فرهنگی استان می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان در اوایل اسفندماه گفت: با توجه به اینکه استان یزد ۲۵ شهید زن دارد، برنامه‌هایی در زمینه معرفی زنان شهید و نقش آنها در دوران هشت سال دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha