دشمن‌شناسی؛ اساس خودشناسی / راهی جز مقاومت نداریم
کد خبر: 3913269
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

دشمن‌شناسی؛ اساس خودشناسی / راهی جز مقاومت نداریم

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری حدیثی از امام صادق(ع)، بیان کرد:‌ انسان باید از طریق دشمنان به شناخت خود پی ببرد، باید ببیند دشمنان خدا و ارزش‌های اسلامی با او موافق یا مخالف هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسؤل حوزه علمیه منصوریه شیراز، عصر دیروز، 7 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدید هواپیمایی ماهان از سوی جنگنده‌های آمریکایی بیان کرد: از دشمن چیزی جزء دشمنی برنمی‌آید، این تهدید از سوی آمریکا نشان از سلامت و راستی راه مردم ایران دارد، چراکه حضرت امام راحل می‌فرمودند زمانی باید نگران باشیم که دشمنان از ما تعریف و حمایت کنند، اگر دشمنان در حال تعریف ما هستند، دلیل بر سلامتمان نیست. همچنین امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند، در بهترین نصرت از ناحیه خداوند برای مؤمنین همین بس که دشمنان مؤمنین، کسانی هستند که اهل نافرمانی از خداوند هستند، اینکه امروز مشاهده می‌کنیم آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مخالف است دلیل بر سلامت نظام اسلامی دارد.

حدائق تأكید كرد: برای اینکه انسان بخواهد خود را بشناسد باید از طریق دشمنان به شناخت خود پی ببرد، در واقع باید ببیند دشمن‌های خدا و ارزش‌های اسلامی با او موافق یا مخالف هستند. دشمنی از زمان حضرت آدم میان افراد بوده و همچنین در طول تاریخ نیز شاهد آن بوده‌ایم، ازاین‌رو در نظام جمهوری اسلامی نیز شاهد این موضوع هستیم، البته بار اول نبوده و بار آخر هم نخواهد بود، بنابراین باید استقامت کنیم.

وی یادآور شد: اگر ایمان و استقامت در کنار یکدیگر قرار گرفت؛ خداوند می‌فرماید سه کار را در حق شما انجام خواهیم داد، نخست اینکه فرشتگان را در کنار شما نازل می‌کنیم که بشارت دهند به شما نه خوف و نه حزن به‌سوی شما می‌آید و بشارت بهشت را نیز به شما خواهند داد.

حدائق با تأكید بر اینكه قطعاً مردم نظام جمهوری اسلامی با استقامت و ایمان شروع کرده‌اند و تا به امروز نیز رمز سربلندی این نظام در پرتو ایمان و استقامت بوده است،‌ بیان کرد: این تهدیدها در مرحله نخست برای این است که ما قدر خود را بهتر بدانیم و در مرحله دوم برای دانستن دشمنی آمریکا است که نشان از سلامت مردم ایران و نظام اسلامی دارد، همچنین این تهدید نیز نشان‌دهنده این بود که دشمن درصدد شیطنت است و نباید از آن غافل شویم.

انتهای پیام
captcha