خطرناک‌ترین پروژه یهودی‌سازی؛ ساخت قطار هوایی معلق بر روی مسجد‌الاقصی
کد خبر: 3913435
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

خطرناک‌ترین پروژه یهودی‌سازی؛ ساخت قطار هوایی معلق بر روی مسجد‌الاقصی

رژیم اشغالگر صهیونیستی از چند ماه گذشته پروژه جدید شهرک‌سازی خود را در شهر قدس اشغالی تصویب کرد. یکی از خطرناک‌ترین طرح‌هایی که قرار است در ضمن این پروژه اجرا شود، قطار هوایی معلق بر روی مسجدالاقصی است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «لبنان 24»، پروژه ساخت قطار هوایی معلق که قرار است بر روی مسجدالاقصی ساخته شود، کوه زیتون مشرف به شهر قدیمی قدس و باب المغاربه را که یکی از درهای مسجدالاقصی است، به هم متصل می‌کند.
 
این طرح به ظاهر برای تسهیل دستیابی شهرک‌نشینان غرب قدس به شهر قدیمی قدس اجرا می‌شود اما فلسطینیان معتقدند که بیش از این هدف را دنبال می‌کند و در اصل گامی در جهت یهودی‌سازی مسجدالاقصی به شمار می‌رود چرا که حداقل آثار اسلامی مشهور در شهر قدیمی قدس در اثر اجرای این طرح تغییر خواهد کرد و مُهر یهودیت بر چهره قدس شرقی و اطراف مسجدالاقصی خواهد زد.
 
«فخری ابو دیاب»‌ از فعالان فلسطینی اهل قدس در این باره می‌گوید: این پروژه خطرناک‌ترین و بزرگترین‌ طرح‌های یهودی‌سازی است که در قدس اجرا خواهد شد تا چهره تمدن اسلامی این شهر را تغییر دهد و همچنین اهداف سیاسی، ایدئولوژیک و مادی رژیم صهیونیستی را محقق سازد.
 
وی افزود: این قطار از بخش غربی قدس آغاز می‌شود یعنی ایستگاه اول آن در بخش تاریخی دوران عثمانی است و به سمت بخش شرقی قدس حرکت می‌کند. بدین ترتیب آثار باستانی واقع میان این دو منطقه اشغال شده، تخریب خواهد شد.
 
ابو دیاب ادامه داد: در منطقه باب المغاربه نیز 86 خانواده فلسطینی زندگی می‌کنند که در صورت اجرای این طرح، به دلیل حرکت قطار، از آمدن بر روی بام منازل خود منع خواهند شد.
 
وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد همه آثار اسلامی را تخریب کند اما تخریب مسجدالاقصی دشوار است بنابراین دست به تخریب این آثار باستانی می‌زند.
 
ابودیاب همچنین اظهار کرد که یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از اجرای طرح قطار معلق تسهیل دستیابی هزاران شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی است چنانکه این قطار می‌تواند طی نیم ساعت 10 هزار شهرک‌نشین را به منطقه شرقی قدس و دیوار ندبه برساند تا آنها بتوانند به حملات و هتک حرمت‌های خود به مسجدالاقصی ادامه دهند.
 
وی وجود این قطار را از جهت سلامت جانی نیز خطرناک دانست و گفت:‌ این قطار به دلیل ساطع کردن امواج الکترومغناطیسی برای سلامتی کسانی که تا شعاع 200 متری آن قرار دارند، خطرناک خواهد بود و دانشمندان بین‌المللی محیط زیست نسبت به آسیب‌های این امواج هشدار داده‌اند.
انتهای پیام
captcha