استاندار یزد از خبر شهادت پدر می‌گوید
کد خبر: 3913857
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

استاندار یزد از خبر شهادت پدر می‌گوید

استاندار یزد با بیان خاطراتی از شهادت پدر گفت: هنگام شهادت پدر، در کلاس سوم، مدرسه احمدی درس می‌خواندم، آن زمان در دو شیفت صبح و عصر به مدرسه می‌رفتیم، وقتی ظهر به خانه برگشتم، خبر شهادت پدر به خانواده رسید و عصربه مدرسه رفتم و کادر مدرسه و دوستانم از شهادت پدرم اطلاع یافته بودند که بنده را تا منزل همراهی کردند.

خاطره استاندار یزد از شهادت پدربه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، شب گذشته، 11 مردادماه در برنامه تلویزیونی «اوج هنر» به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر با اشاره به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 4 هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دستگاه‌های مختلف به‌ ویژه سپاه پاسداران انقلاب و تشکیل کمیته‌های تخصصی برای اجرا، این کنگره بسیار متفاوت از دیگر کنگره‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های جامع این کنگره همه وجوه استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و شاهد اقدامات و فعالیت‌هایی در عرصه‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و اجرای برخی پروژه‌های عمرانی خواهیم بود. این کنگره فرصت مناسبی برای بهره‌مندی و بهره‌گیری معنوی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب خواهد بود و امیدواریم کنگره به بهترین شکل پیوند دهنده قلب‌ها با شهدا باشد.

فرزند شهید یدالله طالبی با بیان خاطراتی از شهادت پدر گفت: هنگام شهادت پدر، در کلاس سوم، مدرسه احمدی درس می‌خواندم، آن زمان در دو شیفت صبح و عصر به مدرسه می‌رفتیم، وقتی ظهر به خانه برگشتم، خبر شهادت پدر به خانواده رسید و عصر به مدرسه رفتم و کادر مدرسه و دوستانم از شهادت پدرم اطلاع یافته بودند که بنده را تا منزل همراهی کردند.

وی ادامه داد: فقدان پدر در سن ۸ سالگی بسیار سخت است، اما به دلیل فضایی که در جامعه بود و احترام و جایگاهی که مردم برای رزمندگان و خانواده‌های شهدا قائل بودند و مردم به مفاهیم ارزشی در سطح جامعه توجه داشتند، سبب تسلای دردها و آلام ما شد. تحمل شهادت پدر مشکل بود اما با این شرایط توانستیم زندگی کنیم، روی پای خود بایستیم و فقدان پدر را تحمل کنیم، البته هیچ چیز نمی‌تواند جای خالی پدر را برای ما پر کند و همیشه کمبود ایشان را در زندگی احساس می‌کنیم.

طالبی رسالت شهدا را امری مقدس دانست که در راستای دفاع از کیان کشور و نظام جانفشانی کردند و این ارزش‌ها بود که تسلای خاطر درد فقدان پدر شد.

کنگره ملی شهدای استان متفاوت‌تر از قبل 

سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: تجربه اجرای کنگره ملی شهدای استان، اولین بار در سال 94 کسب شد و امسال با توجه به شرایط با سبک جدید و متفاوت‌تر از قبل برگزار می‌شود.

وی افزود: استان یزد قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مردمی خوبی دارد و جوانان فعال و ارزشی استان همیشه زبانزد بوده‌اند، ما می‌توانیم با کمک، همراهی، همدلی و هماهنگی بین مردم و دستگاه‌ها شاهد برگزاری کنگره به نحو احسن باشیم.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه از جمله فعالیت‌های کنگره شهدا در زمینه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و تهیه جهیزیه است، گفت: امیدواریم تالیف کتاب‌های جدیدی در زمینه شهدا داشته باشیم و از ظرفیت نویسندگان استان، جوانان و تالیفات جدید در خصوص شهدای دفاع مقدس و انقلاب بهره ببریم.

پورشمسی تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم افتخار است، در زمان انقلاب و دفاع مقدس همه مردم از هر جنس، قشر و مدلی پای کار انقلاب بودند که نشان‌دهنده هنر حضرت امام (ره) بود که توانست از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند و پیروزی انقلاب رقم خورد.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب همه ظرفیت‌ها پای کار آمدند و همه بسیج شدند، بازاریان، کسبه و آحاد جامعه دفاع مقدس را مدیریت کردند. ما نیز به امید اینکه انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم برایمان افتخار است که با قوت در سنگر خدمت‌رسانی و کمک به مردم باشیم.

انتهای پیام
captcha