وقف نجات‌دهنده جامعه در مشكلات است
کد خبر: 3915323
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

وقف نجات‌دهنده جامعه در مشكلات است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشكلات جامعه را حل كند گفت: این سنت حسنه می‌تواند حیات‌بخش و نجات‌دهنده جامعه در مشكلات باشد.

وقف نجات‌دهنده جامعه در مشكلات استبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 17 مردادماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به موضوع وقف اظهار کرد: در دیداری با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان و رئیس اوقاف شهرستان مسائل و مشکلات در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در این راستا و ظرفیت‌هایی که وجود دارد اقدامات مهمی انجام شود زیراکه وقف به عنوان یک سنت حسنه و پسندیده در دین اسلام سعی دارد تا مشكلات جامعه را حل كند و می‌تواند حیات‌بخش و نجات‌دهنده جامعه در مشكلات باشد.

دشتی افزود: ما باید از وقف صیانت کنیم و همچنین باید با افرادی که قصد تعدی به وقف را دارند، برخورد شود .

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه صنعتی شدن این شهرستان و مواجه شدن با مهاجرت‌های بی رویه، فرهنگ اصیل یزدی و اردکانی دستخوش تغییراتی شده گفت: اینکه صنایع در این شهرستان مشکلاتی را ایجاد کرده مطالبه مردمی نیز است لذا برنامه علمی مطالعاتی برای سنجش ظرفیت صنعتی اردکان در دست اجراست که اگر ظرفیت تکمیل باشد اجازه تاسیس هیچ کارخانه جدیدی را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه با وجود این صنایع محیط زیست و هوای پاک نیز در خطر است گفت: امکانات این شهرستان برای 70 هزار نفر آماده شده و این در حالی است که آمارهای غیر رسمی آماری 110 هزار نفر را نشان می‌دهد.

دشتی ادامه داد: امکانات این شهرستان گنجایش این تعداد افراد را ندارد  و براساس گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان اکنون مدارس ما از استاندارد لازم برخوردار نیستند و گنجایش آنها پر شده به نحوی که باید به صورت دو شیفت فعالیت کنند لذا امیدواریم با همکاری همه مسئولان بحث مهاجرت در شهرستان را کنترل کنیم.  

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین ارزان کالاهای اساسی مورد نیاز دهک‌های پایین جامعه از صدور کارت‌های الکترونیکی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد و بیان کرد: در راستای تامین مسکن جوانان استان نیز به دنبال اخذ مجوز ساخت شهرک‌های جدید در حواشی شهرهای استان از طریق وزارت متبوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مشکل آب نیز قطعاً استان با مشکل آب مواجه است گفت: معتقدم صنایع و معادن فعال در استان باید در قالب مسئولیت‌ اجتماعی خود در آب‌رسانی به استان مشارکت کنند و همچنین طرح انتقال آب از خلیج فارس نیز با همین نوع مشارکت در حال انجام است ولی از سوی نمایندگان استان نیز برنامه‌ای را در دستور کار داریم که امیدواریم با همدلی ایجاد شده طی مدت چهار سال پیش رو مشکلات کم آبی استان را نیز مرتفع سازیم.

انتهای پیام
captcha