تربیت دینی در کنار آموزش مورد توجه مدارس باشد
کد خبر: 3915841
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

تربیت دینی در کنار آموزش مورد توجه مدارس باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: متاسفانه اکنون به آموزش بیشتر توجه می‌شود و در مدارس باید به تربیت دینی دانش‌آموز در کنار مباحث آموزشی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

تربیت دینی در کنار آموزش مورد توجه مدارس باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 20 مردادماه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه انقلاب ما برخاسته از یک روحیه دینی و اعتقادی است اظهار کرد: اسلام و انقلاب هدف زندگی را برای ما مشخص کرده و هر یک از ما باید در هر جایگاهی که قرار داریم، تلاش کنیم این هدف بزرگ را محقق کنیم به‌ویژه اصحاب رسانه با رسالت بزرگی که در حوزه بصیرت‌دهی به انسان‌ها دارند، حرکت کنند.

ناصری افزود: انسان باید خود را باور داشته باشد در این راستا می‌تواند استقلال خود را در همه شرایط حفظ و به خودکفایی اصلی دست پیدا کند، اکنون در جامعه امروزی نیز این کمبود احساس می‌شود و اگر افراد به خود و توانمندی‌هایی که دارند، باور داشته باشند، در تمام عرصه‌های صنعت و اقتصاد به خودکفایی کامل دست پیدا می‌کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی ایجاد شده، جهانی است و همه کشورهای بزرگ و قدرتمند نیز درگیر آن هستند اما آنچه قدرت تحمل مشکلات را در کشور ما بیشتر کرده، رزمایش مواسات و همدلی‌هایی است که ایجاد شده تا کشور ما در زمان بروز بحران‌های اقتصادی تاب آوری بیشتری داشته باشد البته مسئولان باید برای گرانی‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند تا مشکلات معیشتی مردم جدی‌تر نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به تاثیر کرونا بر جهش تولید نیز گفت: جهش تولید یک مسئله داخلی است، کرونا می‌تواند روند آن را کُند، کند اما نمی‌تواند مانع تحقق آن شود لذا باید توانمندی و ظرفیت‌های داخلی را مدنظر داشته و به صورت جدی آنها را بکار گیریم و متکی به داخل باشیم در این صورت جهش تولید محقق می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت دانش بنیان شدن فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در استان گفت: جهش تولید به معنای این نیست که به کارخانه‌ها تسهیلات داده شود بلکه باید در تولید مواد اولیه تلاش بیشتری داشته باشیم تا متکی به بیگانگان نباشیم .

ناصری با اشاره به ضرورت توجه بیشتر بر تربیت دینی دانش آموزان در نظام آموزشی بیان کرد: آنچه به عنوان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده اگر به درستی اجرا شود، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد، متاسفانه اکنون به بحث تربیت دینی توجه جدی صورت نمی‌گیرد و سبک آموزشی در جامعه ما با سطحی نگری مواجه است بنابراین باید از ابتدای ورود دانش آموز به مدرسه، در کنار آموزش بحث تفکر و تعقل مد نظر باشد تا خود بیندیشد و تصمیم بگیرد .

انتهای پیام
captcha