تعطیل شدن مراسم شیرخوارگان و ایستگاه صلواتی در عزاداری حسینی
کد خبر: 3917187
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

تعطیل شدن مراسم شیرخوارگان و ایستگاه صلواتی در عزاداری حسینی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در سال جاری برگزاری مراسم شیرخوارگان و برپایی ایستگاه صلواتی تعطیل است، اما ایستگاه صلواتی می‌تواند به ایستگاه سلامت یا توزیع اقلام فرهنگی تبدیل شود.

تعطیل شدن مراسم شیرخوارگان و ایستگاه صلواتی در محرم امسالبه گزارش ایکنا از مازندران حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز ۲۷ مردادماه در نشست خبری به مناسبت ایام محرم، گفت: بر اساس مصوبه سی وامین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ذیل ستاد تشکیل که طی آن مسئولیت این کارگروه به سازمان تبلیغات اسلامی محول شد.

وی با بیان اینکه کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر دارای ساختار و شرح وظایف و دستورالعمل‌ها درباره هماهنگی و اقناع سازی برای متولیان برگزاری مراسم عزاداری است، افزود: تا کنون جلسات متعدد شهرستانی و بخشی برای توجیه دستورالعمل و ایجاد هماهنگی بیشتر برگزار شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه نظرات مراجع و برخی مداحان مشهور درباره مراسم عزاداری و نذورات جمع‌بندی و منتشر شد، تصریح کرد: اولویت اول عزاداری در فضای باز است و تمام توان ما این است که مجالس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و تعطیل شدن مراسم را قبول نداریم.
وی افزود: اگر در برخی مناطق امکان عزاداری در فضای باز نیست لازم است در فضای بسته با رعایت عزاداری به مدت یک ساعت، با یک چهارم ظرفیت، بدون سینه زنی و زنجیر زنی و با تهویه مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.
شکریان بیان کرد: در فضای باز لازم است زنجیر‌ها اختصاصی، بدون حرکت و جابه‌جایی و زمان برگزاری مراسم نیز کمتر از دو ساعت باشد و تهیه غذا در ظرف یکبار مصرف و بسته بندی شده به درب منازل یا برون بر به عزادارن داده شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه در برخی از روستا‌ها و محلات رسوم خاصی در تاسوعا و عاشورا دارند، بیان کرد: تشخیص نحوه برخورد با این رسومات بر عهده مسئولان محلی و شهرستانی است.
وی ادامه داد: در سال جاری برگزاری مراسم شیرخوارگان و برپایی ایستگاه صلواتی تعطیل است، اما ایستگاه صلواتی می‌تواند به ایستگاه سلامت یا توزیع اقلام فرهنگی تبدیل شود.
شکریان گفت: امسال تلاش بر این است تا تبلیغات شهری پررنگ شود و پویش «هر خانه یک پرچم»، «هر خانه یک حسینیه» و «ما ملت امام حسینیم» از مواردی است که مورد تاکید مسئولان است.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در فضای مجازی نیز فعالیت دارد، افزود: از جوانان می‌خواهیم که حسینیه مجازی، هیئت مجازی را فعال و در کانال‌های مجازی نسبت به پوشش عزاداری همت کنند.
رئیس کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در مازندران با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ هیئت در سامانه بیرق نام نویسی کردند، اظهار کرد: این سامانه برای هیئت‌های مذهبی است و انتظار داریم هیئت‌ها در این سامانه ثبت نام کنند تا از برخی امکانات سازمان بهره‌مند شوند.
وی افزود: توزیع ماسک و اقلام بهداشتی بخشی از خدمات سازمان تبلیغات اسلامی است که مقادیری به صورت رایگان و بخشی هم با تخفیف ویژه به هیئت‌ها اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha