دومین مرحله نهضت کمک‌ مؤمنانه در یزد آغاز شد
کد خبر: 3917970
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

دومین مرحله نهضت کمک‌ مؤمنانه در یزد آغاز شد

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به آغاز دور دوم از دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در استان از توزیع ۱۸ هزار بسته معیشتی و ۱۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر بین نیازمندان خبر داد.

دومین مرحله نهضت کمک‌مومنانه در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با شروع ماه محرم، دور دوم از دومین مرحله نهضت کمک مؤمنانه استان یزد در حسینیه بزرگ سیدمحمد آقا آغاز شد.

سردار رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این مراسم اظهار کرد: در این مرحله از رزمایش 18 هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام پنج میلیون ریال بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در سراسر استان یزد توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، 1500 بسته لوازم‌التحریر تهیه و در دهه اول ماه محرم بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از مرحله بعدی رزمایش کمک مؤمنانه همزمان با سراسر کشور در پایان ماه صفر در استان خبر داد و بر آمادگی این ارگان برای ساماندهی شرایط کنونی ناشی از شیوع بیماری کرونا تأکید کرد.

وی با اشاره به نحوه شناسایی خانواده‌های نیازمند در استان بیان کرد: بخش زیادی از بانک‌های اطلاعاتی در این خصوص در اختیار کمیته امداد و بهزیستی است ولی گستره پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان بسیار خوب بوده و پایگاه‌ها با محوریت مساجد و ائمه جماعات و معتمدان محلات، خانواده‌های بسیاری را شناسایی کردند و بین 60 تا 70 درصد بانک اطلاعات ما با کمیته امداد و بهزیستی مشترک است و بیش از 8 هزار نفر از افرادی که امروز تحت پوشش کمک مؤمنانه قرار می‌گیرند، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

یادآور می‌شود در نخستین مرحله از دوره دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان یزد، 15 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین کودکان نیازمند توزیع شد.

انتهای پیام
captcha