دستاوردهای سفر رئیس بنیاد شهید کشور به خوزستان
کد خبر: 3918145
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

دستاوردهای سفر رئیس بنیاد شهید کشور به خوزستان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه دستاورد سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خوزستان دو تفاهم نامه بزرگ کشوری در بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، گفت: یکی از این تفام‌نامه‌ها تأمین 11 هزار فرصت شغلی در برنامه زمان‌بندی تعیین شده 4 ساله و دیگری درباره اعطای تسهیلات زمین و مسکن به خانواه‌های شاهد و ایثارگر است.

دستاوردهای سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با حضور در بخش خبری ساعت 23 جمعه 31 مرداد سیمای مرکز خوزستان به تشریح دستاوردهای سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان پرداخت.

وی گفت: سفر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان خوزستان که پنج شنبه 30 مرداد رقم خورد در راستای مصوبات دولت محقق شد. دستاورد این سفر دو تفاهم نامه بزرگ کشوری در بنیاد شهید و امور ایثارگران بود.

فرجیان ادامه داد: یکی از این تفام‌نامه‌ها تأمین 11 هزار فرصت شغلی در برنامه زمان‌بندی تعیین شده 4 ساله است که بین رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار خوزستان به امضا رسید. این اقدام در راستای اجرای قانون جامع ایثارگران، حرکت رو به جلویی بود. قانون جامع ایثارگران در سال 1393 ابلاغ شد و با انعقاد این تفاهم نامه یک برنامه زمان‌بندی برای اجرای آن به وجود آمد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: ان شاءالله بتوانیم در پایان امسال 3 هزار نفر از جامعه ایثارگری را مشغول کار بکنیم. امروز بالغ بر 11 هزار فرزند شهید و جانباز فاقد شغل داریم. ان شاءالله تا پایان سال 1404 طوری عمل کنیم که اشتغال این عزیزان ساماندهی شود.

وی درباره وضعیت مسکن و زمین جامعه شاهد و ایثارگر گفت: خوزستان 60 هزار و 392 نفر فاقد زمین و مسکن در حوزه شاهد و ایثارگر دارد. تاکنون 28 هزار و 680 نفر از این افراد از تسهیلات زمین و مسکن استفاده کرده‌ و 31 هزار 713 نفر آنها باقی مانده‌اند. اما براساس آمار حدود 10 هزار و 184 نفر از ابتدای تأسیس بنیاد شهید تا امروز هیچ گونه وام یا زمین دریافت نکرده‌اند. لذا اولویت اول ما در این تفاهم نامه این بود که تا پایان امسال، زمین و مسکن 2 هزار و 184 نفر از این عزیزان را تأمین کنیم. در پروسه 1400 تا 1403 سالانه مسأله زمین و مسکن دو هزار نفر از این افراد برطرف می شود.

فرجیان ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های مهندس اوحدی حدود 8 هزار میلیارد تومان مطالبات چندساله بنیاد شهید در خصوص پاداش پایان خدمت و مرخصی شاهد تا هفته آینده پرداخت خواهد شد. نقدینگی این مطالبات به حساب بنیاد واریز شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌های خانواده شاهد و ایثارگر  مسائل درمانی است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده تمام بدهی‌های بنیاد به مراکز درمانی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مطالبات دانشگاه‌ها هم با همت مهندس اوحدی تأمین اعتبار شده و بالغ بر 75 درصد از این مطالبات در همین ایام تسویه شده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میرزا احمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۲
0
0
خوب بود برای جانبازان زیر۲۵درصد حقوق بدین مگه ماه رزمنده نبودیم قرار نبوده آقای اوحدی همه ۲۵درصد مجروح بشن من ۵۵ماه منطقه بودم ۵درصدجانبازی دارم ولی حقوق ندارم اخ چرا
captcha