رتبه نخست یزد در حوزه جوانان / فعالیت 71 سمن در یزد
کد خبر: 3918270
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵

رتبه نخست یزد در حوزه جوانان / فعالیت 71 سمن در یزد

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه این استان در برخی شاخص‌ها در حوزه جوانان در کشور رتبه نخست را داراست، از فعالیت 71 سمن در این استان خبر داد.

رتبه نخست یزد در حوزه جوانان / فعالیت 71 سمن در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد 1 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان یزد از تعداد 8 سمن در سال 92 اکنون به 71 سمن افزایش یافته و با رشد 750 درصدی مواجه هستیم.

پیگیری بهره‌برداری ساختمان خانه جوان در بلوار فلسطین، برگزاری کارگاه‌های ازدواج به صورت مجازی، جایگاه برتر حوزه جوانان در کشور و ... از دیگر مواردی بود که وی در حوزه جوانان به آن اشاره کرد.

شریعتی با اشاره به ضررهای کرونا ویروس به بخش ورزش در استان از پرداخت وام کم‌بهره به ۲۵۶ نفر از مربیان آسیب‌دیده از کرونا خبر داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به طرح‌های هفته دولت نیز گفت: همزمان با هفته دولت پنج طرح شامل زمین چمن مصنوعی بهاباد، نصرآباد تفت، مهریز و رباط پشت بادام اردکان با هزینه دو میلیارد و 380 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در یکسال گذشته 24 طرح ورزشی در استان به بهره‌برداری رسیده و 32 طرح ورزشی هم در صورت تامین اعتبار 10 میلیارد تومانی وزارت ورزش و جوانان تا پایان امسال تکمیل و در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به زیرساخت‌های ورزش استان، افزود: سرانه سالن‌های سرپوشیده استان به ازای هر نفر 14 سانتیمتر و سرانه ورزشی روباز به ازای هر نفر 48 سانتیمتر است.

احمد طالبی، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با اشاره به جایگاه این حوزه در کشور گفت: این حوزه در بحث عملکردی در زمینه‌های ازدواج، ستادهای ساماندهی، مشارکت‌های اجتماعی و طرح‌های ملی اکنون رتبه نخست کشور را داراست.

وی ادامه داد: جمعیت جوان ما (35-18سال) تقریبا نسبت به متوسط جمعیت کشور است اما استان یزد به دلیل مهاجرپذیر بودن یک جمعیت مردانه اضافه‌ای را شامل می‌شود، در واقع نسبت جنسی در استان ما بالاتر از متوسط کشوری است که مسائل خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

طالبی با اشاره به ضررهای کرونا ویروس بر این بخش بیان کرد: حوزه جوانان به دلیل ماهیتی که دارد، خیلی ضرر مادی نداشته ولی در مجموع بخشی دچار آسیب شد و کارگاه‌های ازدواج نیز به دلیل شیوع کرونا با تعطیلی مواجه شد که اکنون به صورت مجازی در حال برگزاریست و همچنین برخی از مشاغل نوپا و کوچک خانگی به شدت ضربه دیدند و جمعیت قابل توجهی که بدین نحو امرار معاش می‌کردند، با آسیب‌هایی مواجه شدند.

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به تعیین تکلیف ساخت «خانه جوان» گفت: خانه‌ای در سال 95 در بلوار بسیج برای ایجاد «خانه جوان» خریداری شد اما براساس دستورالعمل کشوری مقرر شد، زمینی برای ساخت این خانه در استان‌ها اختصاص داده شود که در استان یزد نیز این اقدام در دستور کار قرار گرفت و زمینی در بلوار فلسطین برای این امر اختصاص یافت، اما دریافت مجوزهای لازم به دلیل موقعیت زمین و برخی مسائل مثل پارکینگ و ... با مشکلاتی روبرو و مجوزهای آن زمانی طولانی را منجر شد و اکنون در مراحل پایانی بسر می‌برد و ان‌شاءالله امسال مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha