هیئات یزدی رعایت‌کننده پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3918804
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳

هیئات یزدی رعایت‌کننده پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هیئات مذهبی و مساجدی که اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کنند، تجلیل می‌شوند.

هیئات یزدی رعایت‌کننده پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 3 شهریورماه در نشست با جمعی از مسئولان اظهار کرد: در این چند روز زمان برگزاری مجالس عزاداری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری هیئات بررسی شد لذا از هیئات مذهبی و مساجدی که اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌ها را رعایت کرده باشند، تقدیر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد نیاز هیئات استان به ماسک و آب معدنی را پیگیری و با تخفیف ویژه در اختیار آن‌ها قرار دهیم گفت: امیدواریم این روند خوبی که در چند روز اول در برگزاری عزاداری‌ها وجود داشته، تا تاسوعا و عاشورا ادامه یابد.

نجیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت‌نام هیئات مذهبی و مجالس عزاداری استان برای اخذ کسب مجوز عزاداری در ایام محرم در سامانه «بیرق» بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ هیئت مذهبی و تشکل دینی با نام‌نویسی در سامانه بیرق، مجوز برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال را دریافت کرده‌اند.

وی برگزاری مراسم در فضای باز، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و توزیع نذورات به صورت خشک و از طریق کمک‌های مومنانه و ... را از شرایط برگزاری عزاداری ماه محرم امسال در این استان دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد به برپایی موکب‌های سلامت اشاره کرد و با اشاره به لغو مراسم علم‌کشی و نخل‌برداری افزود: هیئت‌های زنجیرزنی نیز باید هر شخصی دارای زنجیر شخصی باشد یا زنجیر در آغاز محرم به آنها اختصاص یابد و پایان محرم تحویل بگیرند.

انتهای پیام
captcha