جامعةالمصطفی با دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور هم‌افزایی داشته باشد
کد خبر: 3918818
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

جامعةالمصطفی با دیگر ظرفیت‌های موجود در کشور هم‌افزایی داشته باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های جامعةالمصطفی العالمیه بسیار است و ضرورت دارد با ظرفیت‌های همسو در ایران تلفیق و بدین ترتیب، هم‌افزایی شود، چرا که به‌ هم‌پیوستگی توانمندی‌های نهاد‌های همسو، موجب حضور قدرتمند در عرصه‌های پیش رو خواهد شد.

به گزارش ایکنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، امروز سوم شهریورماه در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، ضمن  تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سالار شهیدان و یارانشان و معرفی اعضای هیئت همراه، جامعةالمصطفی را یکی از عوامل عزت انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در سراسر دنیا به فعالیت‌های فرهنگی اهتمام ویژه‌ای دارند و هر کدام می‌توانند پیام قرآن و اسلام را در مناطق خود تبلیغ و ترویج کنند.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جامعةالمصطفی در آموزش و ترویج زبان فارسی در دنیا، گفت: با توجه به جنبه بین‌المللی فعالیت‌های آموزشی المصطفی و شرایط موجود، تقویت جنبه‌های آموزش مجازی باید بیش از گذشته تقویت شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزون بر دانش‌پژوهان، لازم است خانواده‌های آنان هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرند، زیرا تأثیرگذاری زیادی در جوامع مختلف دارند.

جامعةالمصطفی امتداد بین‌المللی حوزه علمیه قم است

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در ابتدای این دیدار با بیان اینکه جامعةالمصطفی امتداد بین‌المللی حوزه علمیه قم است، افزود: حوزه علمیه قم پیش از انقلاب، تعداد محدودی طلبه از کشور‌های دیگر داشت. پس از انقلاب، تحول بسیار گسترده‌ای در این زمینه رخ داد و افراد فراوانی به عشق انقلاب اسلامی، به سمت حوزه علمیه قم آمدند و ضرورت داشت سامان‌دهی ویژه‌ای در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به تأسیس شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی به دستور امام خمینی‌(ره) و مسئولیت آن در این زمینه، گفت: این شورا در قالب مرکز جهانی علوم اسلامی و در ادامه، سازمان مدارس و حوزه‌های علمیه خارج از کشور به فعالیت پرداخت و در سال ۱۳۸۶ به دستور مقام معظم رهبری، این دو مجموعه تلفیق شد و جامعةالمصطفی العالمیه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مجازی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، ضرورت دارد آموزش‌های مجازی، که دانشگاه مجازی المصطفی متولی این بخش در جامعةالمصطفی به شمار می‌رود، بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به گستره فعالیت‌های این مرکز آموزشی در داخل و خارج از کشور ابراز کرد: بسیاری از دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی در مدارس و دانشگاه‌های جامعةالمصطفی در خارج کشور را اهل سنت تشکیل می‌دهند، ضمن اینکه نمایندگی جامعةالمصطفی در استان گلستان نیز به اهل سنت اختصاص دارد.

وی با اشاره به نمایندگی‌های منطقه‌ای جامعة‌المصطفی در جهان، گفت: استفاده و بهره‌مندی از توانایی‌های دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، از موارد مدنظر مسئولان و تصمیم‌گیران جامعةالمصطفی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه فعالیت جامعةالمصطفی در هر یک از کشورها، براساس مجوز‌های رسمی کشور مربوط است و مجوز‌های رسمی در این باره اخذ شده است، افزود: جامعةالمصطفی در بسیاری از اتحادیه‌های دانشگاهی جهان عضویت دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به صدور مدارک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم برای دانش‌ّآموختگان جامعةالمصطفی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی، اظهارکرد: مدارک تحصیلی جامعةالمصطفی تقریباً در همه کشور‌های دنیا مورد قبول است.

وی رشته‌های ارائه‌شده در جامعةالمصطفی را علوم اسلامی، علوم انسانی و رشته‌های مربوط به زبان و فرهنگ توصیف کرد و گفت: جامعةالمصطفی در طراحی و ارائه بسیاری از رشته‌های تحصیلی پیشگام بوده است.

استاد جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به سیاست‌های کلان جامعةالمصطفی یادآور شد: تقریب مذاهب اسلامی و اهتمام به تقویت وحدت در جامعه اسلامی، از اولویت‌های جامعةالمصطفی به شمار می‌رود.

وی به ظرفیت‌های ویژه زبانی در اختیار جامعةالمصطفی پرداخت و تصریح کرد: آموزش زبان فارسی، یکی از بخش‌های مهم در جامعةالمصطفی است؛ جامعةالمصطفی در کنار دیگر موارد مهم، نقش بی‌نظیری در آموزش و توسعه زبان فارسی دارد و در میان نهاد‌های متولی این امر، از نظر کمیت و کیفیت از جایگاه کم‌نظیری برخوردار است. موجب خرسندی است که افزون بر طلاب غیرایرانی، خانواده‌های آنان نیز زبان فارسی را فرامی‌گیرند.

انتهای پیام
captcha