پژوهش رکن اصلی توسعه کشور است
کد خبر: 3918897
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

پژوهش رکن اصلی توسعه کشور است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه رقابت اقتصادی ۱۲ رکن دارد، گفت: پژوهش از ارکان اصلی رقابت اقتصادی و توسعه کشور است

پژوهش رکن اصلی توسعه کشور استبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، عصر دوشنبه، سوم شهریور در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان خرمدره همکاری همگانی را از ارکان اصلی غلبه بر کرونا عنوان کرد و افزود: در ایام محرم مداحان و وعاظ نقش موثری در برپایی باشکوه عزاداری‌ها و مقابله با کرونا در این ایام ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد زنجانی‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اضافه کرد: همه مردم موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه در اماکن عمومی و چه در زندگی خصوصی هستند.هیچ‌کس نباید تصور کند که اوضاع بهتر شده و کرونا به اتمام رسیده است، کرونا نه تنها از بین نرفته بلکه هر روز چهره جدیدی به خود می‌گیرد.

حقیقی با بیان اینکه وضعیت استان تا چهارم تیرماه در شیوع کرونا نسبت به کشور خوب بود، ادامه داد: این وضعیت بعد از چهارم تیرماه البته در مقایسه با خود استان عوض شد که دلیل عمده این امر نیز برگزاری مراسم‌ تجمعی و نیز رعایت نکردن پروتکل‌ها بود.

این مسئول با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت نقاهتگاه‌ها در استان زنجان در ایام کرونا، ادامه داد: با بهره‌گیری از این ظرفیت تا حدودی از فشار بر بیمارستان‌ها و کادر درمان کاسته شد.

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت توسعه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ادامه داد: رقابت اقتصادی ۱۲ رکن دارد که یکی از ارکان آن پژوهش است و تحول دنیای امروز برپایه دانش و اطلاعات شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که کشور ما در پژوهش رتبه ۱۶ دنیا و رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده است، گفت: ۱۱ رکن رقابت اقتصادی این است که پژوهش را به عمل تبدیل کنیم تا شاهد رونق اقتصادی باشیم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، ادامه داد: یکی از عواملی که سبب می‌شود از گردونه رقابت در  برخی از حوزه‌ها عقب بمانیم این است که پژوهش‌های ما کمتر عملیاتی می‌شود اما اگر تلاش کنیم پژوهش‌ها به عمل تبدیل شود قطعاً اتفاقات زیباتری در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۹۹۴ پروژه با ۱۳۴۸ میلیارد تومان اعتبار در استان زنجان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود:  پروژه‌های استان از نظر تعداد ۷۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده همچنین از نظر مبلغی نیز شاهد افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۸ را شاهد هستیم .

حقیقی با بیان اینکه از نظر درصدی ۸۲ درصد پروژه‌هایی زنجان در هفته دولت مربوط به پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شوند، تاکید کرد:  ۱۸ درصد از پروژه‌ها نیز کلنگ‌زنی است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر رقم نیز ۶۵ درصد پروژه‌های زنجان افتتاحی و ۳۵ درصد نیز کلنگ‌زگنی است، ادامه داد: حاصل این پروژه‌ها ایجاد ۱۳۹۷ فرصت شغلی است که ۹۵ درصد از این فرصت‌ها مربوط به پروژه‌های افتتاحی و  ۵ درصد نیز نیز مربوط به کلنگ‌زنی‌هاست.

انتهای پیام
captcha